Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / GMS903 - GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (DOKTORA)

Kodu: GMS903 Adı: TEZ ÇALIŞMALARI I Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NİLÜFER ŞAHİN PERÇİN (nilufer.percin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
İBRAHİM İLHAN, LÜTFİ BUYRUK, NİLÜFER ŞAHİN PERÇİN, EBRU GÜNEREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin analitik düşünme ve yazma becerilerini geliştirmek ve bilimsel makale ve tez yazma becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Araştırma sürecinin tüm aşamalarını öğrenebilir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Uygun araştırma tasarımını ve yöntemini belirleyebilir PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanabilir PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.
PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.
PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Gastronomi ve mutfak sanatları alanında bir tezi yazar ve sunabilir PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.
PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, araştırılacak sorunları veya çözüm bulunacak konuyu tespit edebilme ve sınırlarını belirleyebilme, veri kaynaklarını tanıma, veri toplama ve analiz tekniklerini tanıma, analiz sonucunu yorumlayabilme ve bu konuların hepsini yazılı olarak ifade edebilme konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması. Anlatma yöntemi,tartışma
2 Bilimsel araştırma süreci Anlatma yöntemi,tartışma
3 Bilimsel araştırma süreci Anlatma yöntemi,tartışma
4 Bilimsel araştırma süreci Anlatma yöntemi,tartışma
5 Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri Anlatma yöntemi,tartışma
6 Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri Anlatma yöntemi,tartışma
7 Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi. Anlatma yöntemi,tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Anlatma yöntemi,tartışma
10 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Anlatma yöntemi,tartışma
11 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Anlatma yöntemi,tartışma
12 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Anlatma yöntemi,tartışma
13 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Anlatma yöntemi,tartışma
14 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Anlatma yöntemi,tartışma
15 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Anlatma yöntemi,tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları
2 Şencan, H. (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayını.
3 American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 2 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 16 2 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 10 16 160
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 14 15 210
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 8 16 128
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 13 16 208
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 720