Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / GMS903 - GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (DOKTORA)

Kodu: GMS903 Adı: TEZ ÇALIŞMALARI III Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NİLÜFER ŞAHİN PERÇİN (nilufer.percin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
İBRAHİM İLHAN, LÜTFİ BUYRUK, NİLÜFER ŞAHİN PERÇİN, EBRU GÜNEREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Araştırma sürecinin tüm aşamalarını bilir ve uygular. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.
PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.
PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Uygun araştırma tasarımını ve yöntemini belirler. PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Gastronomi ve mutfak sanatları alanında bir tezi yazar ve sunar. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur.
PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrencinin tez danışmanı tarafından belirlenen konular
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme,tartışma
2 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme,tartışma
3 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme,tartışma
4 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme,tartışma
5 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme,tartışma
6 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme,tartışma
7 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme,tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme,tartışma
10 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme,tartışma
11 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme,tartışma
12 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme,tartışma
13 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme,tartışma
14 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme,tartışma
15 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme,tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınlar
2 Şencan, H. (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayını.
3 American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 16 2 50
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 16 2 50
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 10 18 180
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 13 18 234
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 7 12 84
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 13 16 208
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 720