|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLÜFER ŞAHİN PERÇİN (nilufer.percin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İBRAHİM İLHAN, LÜTFİ BUYRUK, NİLÜFER ŞAHİN PERÇİN, EBRU GÜNEREN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin analitik düşünme ve yazma becerilerini geliştirmek ve bilimsel makale ve tez yazma becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırma sürecinin tüm aşamalarını bilir ve uygular. |
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur. PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Uygun araştırma tasarımını ve yöntemini belirler. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında bir tezi yazar ve sunar. |
PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur. PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, araştırılacak sorunları veya çözüm bulunacak konuyu tespit edebilme ve sınırlarını belirleyebilme, veri kaynaklarını tanıma, veri toplama ve analiz tekniklerini tanıma, analiz sonucunu yorumlayabilme ve bu konuların hepsini yazılı olarak ifade edebilme konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme,tartışma |
2 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme,tartışma |
3 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme,tartışma |
4 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme,tartışma |
5 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme,tartışma |
6 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme,tartışma |
7 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme,tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme,tartışma |
10 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme,tartışma |
11 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme,tartışma |
12 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme,tartışma |
13 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme,tartışma |
14 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme,tartışma |
15 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Görüşme,tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınlar | |
2 | Şencan, H. (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayını. | |
3 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 16 | 2 | 50 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 50 | |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 18 | 180 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 13 | 18 | 234 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 7 | 12 | 84 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 13 | 16 | 208 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 720 |