Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / BF429 - BANKACILIK VE FİNANS

Kodu: BF429 Adı: DİJİTAL PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BANKACILIK VE FİNANS
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CEYLAN BOZPOLAT (cakdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Günümüzde teknoloji büyük hızla gelişimine devam etmektedir ve bu gelişmeler pazarlama ilke ve stratejilerini etkilemektedir. Öğrencilerin pazarlama alanındaki bu önemli yenilikleri takip etmeleri ve dijital pazarlama kavramını iş hayatlarında kullanabilmeleri amaçlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Digital pazarlama kavramını açıklayıp, iş hayatında kullanabilir. PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Dijital reklamcılık konusunda bilgi sahibidir. PÇ-19 Bilişim teknolojileri başta olmak üzere analitik düşünme gibi işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 E-ticaret kavramı hakkında bilgi sahibidir ve iş hayatında kullanabilir PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dijital pazarlama nedir, reklamcılık, kampanyalar, sosyal medya, sosyal medya reklamcılığı, e-ticaret, itibar, yeni satış teknikleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dijital pazarlama kavramı ve araçları İnternet Pazarlaması anlatma ve tartışma
2 Elektronik Ticaret ve Araçları anlatma ve tartışma
3 İnternet üzerinden pazarlamanın avantajları ve dezavantajları anlatma ve tartışma
4 Arama motoru pazarlaması anlatma ve tartışma
5 Veri tabanı anlatma ve tartışma
6 E-posta pazarlaması anlatma ve tartışma
7 Ticari e-posta yazımı anlatma ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Veri tabanlı pazarlama kavramı ve gelişimi anlatma ve tartışma
10 Veri tabanlı pazarlamada hedef pazar seçimi stratejileri anlatma ve tartışma
11 Müşteri veri tabanında bulunması gereken veri alanları anlatma ve tartışma
12 Sosyal medya pazarlaması ve güncel istatistikler anlatma ve tartışma
13 Sosyal medya pazarlamasının bileşenleri anlatma ve tartışma
14 Web sitesinde konumlandırmayı yansıtma anlatma ve tartışma
15 Genel tekrar anlatma ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Damian Ryan (2016), Dijital Pazarlama, Kültür Yayınları, İstanbul
2 Erkan AKAR (2018)Sosyal Medya Pazarlaması-Sosyal Web'te Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projektör, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 124