|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KADİR ABA (aba@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilere çeşitli yarıiletken elektronik aygıtların üretim ve çalışma özellikleri ile elektrikselözelliklerinin tanıtılması ve bu elemanların kullanıldığı temel elektronik devrelerinin analizi, simulasyonu yapabilecek beceriler kazandırılması hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Elektroniğin endüstride uygulamalarını tanımlar |
PÇ-19 Bilgisayar elektroniği, işletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olur, kurulum, bakım ve onarım yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Elektronik devre elemanları ve cihazlarını ve bunların elektronik devredeki görevlerini tanır. |
PÇ-19 Bilgisayar elektroniği, işletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olur, kurulum, bakım ve onarım yapar. PÇ-22 Her çeşit algılayıcıyı, ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Temel elektronik devre çözümleme yöntemlerini kullanır |
PÇ-19 Bilgisayar elektroniği, işletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olur, kurulum, bakım ve onarım yapar. PÇ-22 Her çeşit algılayıcıyı, ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Temel elektronik devreleri tasarlar. |
PÇ-19 Bilgisayar elektroniği, işletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olur, kurulum, bakım ve onarım yapar. PÇ-22 Her çeşit algılayıcıyı, ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Elektronik laboratuvarındaki alet ve cihazları ile elektronik devre simulasyon yazılımlarını kullanır |
PÇ-19 Bilgisayar elektroniği, işletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olur, kurulum, bakım ve onarım yapar. PÇ-22 Her çeşit algılayıcıyı, ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Diyotlar, doğrultucular, filtreler, gerilim regülatörleri, transistörler, FET ler, MOSFET ler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yarı iletken malzemeleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
2 | Diyotların Yapısı ve Çeşitleri, | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
3 | Diyotların Yapısı ve Çeşitleri, | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
4 | Doğrultucu Devreler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
5 | Doğrultucu Devreler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
6 | Filtrelerin Tanımı ve Çeşitleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
7 | Regülelerin Tanımı ve Çeşitleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Transistörün Tanımı, Yapısı ve Çeşitleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
10 | Transistörün Tanımı, Yapısı ve Çeşitleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
11 | Transistörün Tanımı, Yapısı ve Çeşitleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
12 | Transistörün Tanımı, Yapısı ve Çeşitleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
13 | JFET’in Tanımı, Yapısı ve Çeşitleri. | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
14 | MOSFET’in Tanımı, Yapısı ve Çeşitleri. | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
15 | Uygulamalar | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi, Robert Boylestad, Louis Nashelsky, Milli Egitim Publisher, 2004. | |
2 | Analog Elektronik 1, Hasan Selçuk SELEK, Seçkin Yayınları,2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, ders notu, projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |