Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / BKE202 - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kodu: BKE202 Adı: BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FETHULLAH MUSTAFA AKALP (fmakalp@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencileri bilimsel ve kültürel etkinliklere teşvik etmek, bu tür etkinliklere olan ilgi ve tutumlarını artırmak, katılımlarını sağlamak, onlara yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinciyle bilgiyi paylaşma ve öğrenme becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilimsel etkinliklerin önemini kavrayabilir PÇ-1 Temel bilgisayar kullanım bilgilerine sahip olur
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-7 Analitik düşünür
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Kültürel etkinliklerin önemini kavrayabilir. PÇ-1 Temel bilgisayar kullanım bilgilerine sahip olur
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-7 Analitik düşünür
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğini kazanabilir. PÇ-1 Temel bilgisayar kullanım bilgilerine sahip olur
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-7 Analitik düşünür
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Sosyal becerilerini geliştirebilir PÇ-1 Temel bilgisayar kullanım bilgilerine sahip olur
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-7 Analitik düşünür
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Bilimsel ve kültürel etkinliklere olan ilgisini artırabilir PÇ-1 Temel bilgisayar kullanım bilgilerine sahip olur
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-7 Analitik düşünür
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Bilimsel ve kültürel etkinliklere ilişkin olumlu tutum geliştirebilir PÇ-1 Temel bilgisayar kullanım bilgilerine sahip olur
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-7 Analitik düşünür
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılmada isteklilik gösterebilir. PÇ-1 Temel bilgisayar kullanım bilgilerine sahip olur
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-7 Analitik düşünür
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci oluşturabilir. PÇ-1 Temel bilgisayar kullanım bilgilerine sahip olur
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-7 Analitik düşünür
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilimsel, kültürel ve sosyal etkinliklere katılma
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
2 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
3 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
4 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
5 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
6 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
7 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
8 Ara Sınav
9 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
10 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
11 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
12 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
13 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
14 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
15 Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma Sınıf dışı bilimsel, kültürel, sosyal etkinliklere katılma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kütüphane etkinliği kapsamındaki kitap, teknik doküman ve diğer dokümanlar.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 6 1 100

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 3 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
Ders saati dışında katıldığı etkinlikler 4 14 56
0
Toplam İş Yükü 90