Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / GMS502 - GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: GMS502 Adı: ANA BİLİM DALI SEMİNERİ Teorik+Uygulama: 0+3 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE KALE (ekale@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literature araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literature araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literature ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Verilen bir konuda detaylı bir literature araştırması yapabilir. PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir. PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Özgün bir seminer konusu saptayabilir. PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.
PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur.
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Literatur araştırması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve sunumu gibi bağımsız bir araştırma için elzem olan iş paketlerini kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilimsel bir makalenin özeti ve girişi nasıl yazılır? Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma
2 Bilimsel bir makalenin literatürü ve metodolojisi nasıl yazılır? Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma
3 Bilimsel bir makalenin örneklem, ölçek ve veri analizi nasıl yazılır? Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma
4 Bilimsel bir makalenin bulguları ve sonucu nasıl yazılır? Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma
5 Bilimsel bir makalenin kaynakları, dipnotları, ekleri ve teşekkür kısmı nasıl yazılır? Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma
6 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu
7 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu
10 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu
11 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu
12 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu
13 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu
14 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu
15 Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma/Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hair, J. F, Black, W. C , Babin, B., Anderson, R. E., Tatham, R. L. (2010). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
2 American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 4 14 56
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 190