|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA ÖZGÜL KATLAV (edaozgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerin bilimsel düşünme, araştırma tasarımı, veri toplama, verilerin analiz edilmesi, yorumlanması ve araştırma raporunun hazırlanması konularında bilgi sahibi olmaları ve bilimsel tutum ve davranışları kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Problemleri çözmede ve bir araştırmayı planlama, tasarlama ve yürütmede gerekli bilgi ve becerileri kazanır. |
PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-7 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Araştırmanın amacına uygun olarak veri toplayabilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Verilerin analizinde SPSS paket programını etkin şekilde kullanabilir ve sonuçları değerlendirebilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-9 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bir araştırma raporunu kurallarına uygun şekilde yazabilir ve sunabilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilim ve Bilimsel Araştırma, Bilimsel Araştırma Süreci: Araştırma Konusunun Seçimi, Araştırma Tasarımı, Veri Kaynakları ve Verilerin Toplanması, Ölçme ve Ölçekler, Araştırma Evreni ve Örnekleme, Nicel ve Nitel Analiz Teknikleri, SPSS Programı ve Uygulamaları, Araştırma Raporunun Hazırlanması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Veri analizi ve türleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. |
2 | Tanımlayıcı İstatistikler Normal Dağılım Varsayımı | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması |
3 | Faktör Analizi Güvenirlik Analizleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması |
4 | T testleri (Bağımsız iki örnek t-testi, Bağımlı iki örnek t-testi, Tek Örnek t-testi) | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması |
5 | Tek yönlü ve çok yönlü varyans analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması |
6 | Non-parametrik testler | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması |
7 | Quiz 1 | Soru cevap. Bilgisayar uygulaması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tek yönlü ve çok yönlü çoklu varyans analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması |
10 | Kovaryans ve çoklu kovaryans analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması |
11 | Korelasyon, Regresyon (Basit ve çoklu doğrusal) | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması |
12 | Aracılık değişken ile regresyon analizi uygulanması (Aracılık Modeli) | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması |
13 | Düzenleyici değişken ile regresyon analizi uygulanması (Düzenleyici Model) | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması |
14 | Quiz 2 | Soru cevap. Bilgisayar uygulaması |
15 | Quiz 3 | Soru cevap. Bilgisayar uygulaması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hair, J. D., Anderson, R. E., Tatham, R. L. ve Black, W. C., (2010). Multivariate Data Analysis (7th Ed.). New Jersey: Pearson Education, Inc | |
2 | Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık | |
3 | Kalaycı, Ş. (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikler. Asil Yayın Dağıtım: Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 20 | 40 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |