|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRAH KESKİN (ekeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Gastronomi bilimi ve bağlantılı olduğu diğer bilimler, gastronomik terimler ve anlamları, gastronominin ilk çağdan günümüze dönemsel özellikleri, insanoğlunun beslenme alışkanlıkları ve yöresel mutfak kimliklerinin oluşumunun incelenmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Gastronomi ile ilgili kavramları tanımlar ve açıklar. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Yiyeceğin ekonomik, sosyal, kültürel, çevresel ve dini önemini kavrar. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gastronomi ile ilişkili kavramlar,bilimsel ve sanatsal boyutları, çekicilik ve ağırlamanın bir unsuru olarak gastronomi, gastronomi turizmi ve sürdürülebilir turizm gelişimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması | Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma |
2 | Gastronomi ve ilişkili kavramlar | Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma |
3 | Toplumsal Yapılar ve Gastronomi | Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma |
4 | Avcı ve Toplayıcılık Dönemi Beslenme Hareketleri | Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma |
5 | İlk Çiftçilik Hareketleri ve Beslenme Alışkanlıkları | Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma |
6 | Antik Yunan ve Roma Dönemİ Beslenme Hareketleri | Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma |
7 | Hititlerde Beslenme ve Mutfak Kültürleri | Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çin ve Uzak Doğu Beslenme Kültürü | Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma |
10 | İslamiyet Öncesi Türklerde Beslenme Kültürü | Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma |
11 | İslamiyet ve Sonrası Türklerde Beslenme Kültürü | Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma |
12 | Rönesans Dönemi ve Sonrası Beslenme Anlayışı | Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma |
13 | Restoranların Tarihsel Gelişimi | Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma |
14 | Gastronomide Meydana Gelen Trendler ve Değişimler | Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma |
15 | Atıksız Mutfaklar ve Sürdürülebilir Gastronomi | Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tannahill, Reay,(1988) Food in History, Penguin Books, London. | |
2 | Rebora Giovanni, (2003).Çatal Kültürü: Avrupa Mutfağının Kısa Tarihi, Kitap Yayınevi, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |