Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / GMS507 - GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: GMS507 Adı: GASTRONOMİDE SANAT VE YEMEK TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMRAH KESKİN (ekeskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Gastronomi bilimi ve bağlantılı olduğu diğer bilimler, gastronomik terimler ve anlamları, gastronominin ilk çağdan günümüze dönemsel özellikleri, insanoğlunun beslenme alışkanlıkları ve yöresel mutfak kimliklerinin oluşumunun incelenmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.
PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.
PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur.
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Gastronomi ile ilgili kavramları tanımlar ve açıklar. PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur.
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Yiyeceğin ekonomik, sosyal, kültürel, çevresel ve dini önemini kavrar. PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur.
PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Gastronomi ile ilişkili kavramlar,bilimsel ve sanatsal boyutları, çekicilik ve ağırlamanın bir unsuru olarak gastronomi, gastronomi turizmi ve sürdürülebilir turizm gelişimi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma
2 Gastronomi ve ilişkili kavramlar Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma
3 Toplumsal Yapılar ve Gastronomi Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma
4 Avcı ve Toplayıcılık Dönemi Beslenme Hareketleri Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma
5 İlk Çiftçilik Hareketleri ve Beslenme Alışkanlıkları Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma
6 Antik Yunan ve Roma Dönemİ Beslenme Hareketleri Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma
7 Hititlerde Beslenme ve Mutfak Kültürleri Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Çin ve Uzak Doğu Beslenme Kültürü Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma
10 İslamiyet Öncesi Türklerde Beslenme Kültürü Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma
11 İslamiyet ve Sonrası Türklerde Beslenme Kültürü Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma
12 Rönesans Dönemi ve Sonrası Beslenme Anlayışı Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma
13 Restoranların Tarihsel Gelişimi Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma
14 Gastronomide Meydana Gelen Trendler ve Değişimler Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma
15 Atıksız Mutfaklar ve Sürdürülebilir Gastronomi Anlatma Yöntemi, Sunum, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tannahill, Reay,(1988) Food in History, Penguin Books, London.
2 Rebora Giovanni, (2003).Çatal Kültürü: Avrupa Mutfağının Kısa Tarihi, Kitap Yayınevi, İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 5 25
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180