|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BANKACILIK VE FİNANS (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRÜ APAYDIN (sukruapaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrenciye makro ekonomik analizlerin hangi teknik ve/veya modellerle ele alınabileceğini göstermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel makroekonomik kavramları açıklayabilir. |
PÇ-4 4. Bankacılık ve finans alanında küresel gelişmeleri ve sorunları takip edebilme ve güncel ekonomik göstergeleri yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 11. Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Enflasyon kavramını açıklayabilir. |
PÇ-4 4. Bankacılık ve finans alanında küresel gelişmeleri ve sorunları takip edebilme ve güncel ekonomik göstergeleri yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 11. Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | IS-LM Modelini açıklayabilir. |
PÇ-4 4. Bankacılık ve finans alanında küresel gelişmeleri ve sorunları takip edebilme ve güncel ekonomik göstergeleri yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 11. Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İktisadi Dalgalanmalar, Enflasyon, İşsizlik, Milli Gelir Hesaplamaları, Toplam Harcamalar, IS-LM Modeli, Toplam Talep -Toplam Arz ve Para-Maliye Politikaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Makro İktisadi Kavramlar | Anlatma ve Tartışma |
2 | Ulusal Gelir Hesapları ve Ölçümleri | Anlatma ve Tartışma |
3 | Ulusal Gelir Hesapları ve Ölçümleri | Anlatma ve Tartışma |
4 | Enflasyon | Anlatma ve Tartışma |
5 | İşsizlik | Anlatma ve Tartışma |
6 | Phillips Eğrisi | Anlatma ve Tartışma |
7 | Faiz Haddi, Döviz Kuru ve Ödemeler Dengesi | Anlatma ve Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplam Planlanan Harcama | Anlatma ve Tartışma |
10 | Toplam Planlanan Harcama ve Hasıla Düzeyi | Anlatma ve Tartışma |
11 | IS-LM Modeli | Anlatma ve Tartışma |
12 | IS-LM Modeli | Anlatma ve Tartışma |
13 | Toplam Arz- Toplam Talep | Anlatma ve Tartışma |
14 | Toplam Arz- Toplam Talep | Anlatma ve Tartışma |
15 | Parasal Sistem | Anlatma ve Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erdal Ünsal, Makro İktisat, Murat Yayınları, 2017. | |
2 | Paul Krugman- Robin Wells, Macroeconomics (Fourth Edition), 2015. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar ve Makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |