Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BF-526 - BANKACILIK VE FİNANS (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BF-526 Adı: MARKA YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BANKACILIK VE FİNANS (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CEYLAN BOZPOLAT (cakdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Marka yönetimi süreci ile ilgili bilgi vermek, literatürdeki gelişmeleri takip edebilmek ve değerlendirebilmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Marka gelişim aşamalarını açıklayabilme PÇ-5 5. Sektörde vizyon sahibi olma ve stratejik kararlar alma ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Marka sadakatini açıklayabilme PÇ-5 5. Sektörde vizyon sahibi olma ve stratejik kararlar alma ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Ürün dizisi geliştirme yolları, riskleri PÇ-5 5. Sektörde vizyon sahibi olma ve stratejik kararlar alma ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Marka sermayesi ölçebilme PÇ-5 5. Sektörde vizyon sahibi olma ve stratejik kararlar alma ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Marka stratejilerini açıklama PÇ-5 5. Sektörde vizyon sahibi olma ve stratejik kararlar alma ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Marka yönetimi, müşteri temelli marka sermayesi, marka konumlandırma, fiyat ve değer yaratılması, marka sermayesi kaynaklarının ölçümü, marka stratejisi tasarlama ve uygulama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Marka kavramı Anlatma Yöntemi
2 Marka yönetimi Anlatma Yöntemi
3 Müşteri tabanlı marka değeri Anlatma Yöntemi
4 Marka konumlandırma Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 Fiyat ve değer yaratma Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Marka sermayesi oluşturmada marka unsurlarının seçimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Marka sermayesi oluşturmada marka unsurlarının seçimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Marka sermayesi yaratma amaçlı pazarlama programlarının oluşturulması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Marka sermayesi ölçümü Anlatma Yöntemi
11 Makale Tartışması Makale Eleştirisi
12 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 Marka yönetiminde zaman Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 Farklı coğrafi bölgelerde ve sınırlarda marka yönetimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 Sunum Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kevin Lane Keller Strategic Brand Management: International Edition, Prentice Hall ,2/E, 2003
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kevin Lane Keller Strategic Brand Management: International Edition, Prentice Hall ,2/E, 2003 İlgili makaleler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 10 80
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 6 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 181