|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LÜTFİ BUYRUK (buyruk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yiyecek içecek işletmeciliğinin kapsam ve önemi, tarihçesi, yiyecek içecek yönetim fonksiyonları; yiyecek içecek işletmeciliği alanındaki yeni yaklaşım ve uygulamalar hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yiyecek İçecek Yönetiminin kapsamı ve önemini, tarihçesini; yiyecek içecek yönetiminin fonksiyonlarını bilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Yiyecek İçecek işletmelerinde bütçeleme ve bütçeleme aşamalarını bilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Menü planlama sürecini ve yiyecek içecek fiyatlamayı bilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Yiyecek içecek kontrol sistemi, üretim kontrolü ve aşamaları ile gelir kontrolünü bilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Yiyecek içecek işletmeciliği alanındaki yeni yaklaşım ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yiyecek içecek yönetimi, kapsamı, tarihçesi, yiyecek içecek yönetim fonksiyonları; menü planlama, fiyatlama, mutfak planlaması, yiyecek içecek kontrol sistemi, ziyafet organizasyonu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yiyecek İçecek Yönetiminin kapsamı ve önemi, tarihçesi | Sözlü anlatım, tartışma |
2 | Yiyecek içecek hizmetlerinin verildiği işletmeler ve özellikleri | Sözlü anlatım, tartışma |
3 | Yiyecek İçecek işletmelerinde bütçeleme | Sözlü anlatım, tartışma |
4 | Menü planlaması ve geliştirme | Sözlü anlatım, tartışma |
5 | Yiyecek içecekleri fiyatlama | Sözlü anlatım, tartışma |
6 | Mutfak planlaması | Sözlü anlatım, tartışma |
7 | Yiyecek içecek kontrol sistemi | Sözlü anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ziyafet Organizasyonları | Sözlü anlatım, tartışma |
10 | Ödev sunumu ve tartışma | Sözlü anlatım, tartışma |
11 | Ödev sunumu ve tartışma | Sözlü anlatım, tartışma |
12 | Ödev sunumu ve tartışma | Sözlü anlatım, tartışma |
13 | Ödev sunumu ve tartışma | Sözlü anlatım, tartışma |
14 | Ödev sunumu ve tartışma | Sözlü anlatım, tartışma |
15 | Ödev sunumu ve tartışma | Sözlü anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karamustafa, Kurtuluş (2018) Yiyecek ve İçecek Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. | |
2 | Davis, B., Lockwood, A., Alcott, P., Pantelidis,I.S.(2008), Food and Beverage Management, fourth edition, Elsevier, Slovenia. | |
3 | Denizer,Dündar,2005; Yiyecek ve İçecek Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. | |
4 | Aktaş, Ahmet (2005) Ağırlama Hizmet İşletmelerinde Yiyecek ve İçecek Yönetimi, 2. Baskı, Antalya. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 8 | 40 | |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 60 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |