|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İBRAHİM AKIN ÖZEN (akin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMRAH KESKİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
bu dersin amacı gıdanın kültür ile bağını ortaya koymak ve toplumsal özelliklerin gıda ile bağlantısını açıklamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | gıda ile kültür arasındaki ilişkiyi açıklayabilir |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | kültürel değişimlerin gıda tüketimine etkisini açıklayabilir |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-9 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | kültürel değişimlerin gıda tüketimine etkisini açıklayabilir |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-9 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-10 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | toplumların beslenme alışkanlıklarını açıklayabilir |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-9 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
gıda ile ilgili kavramlar, kültürlere göre beslenme, toplumsal yapıdaki değişimlere bağlı olarak beslenme alışkanlıkları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | avcı toplayıcı insanlar ve ilk çiftçiler | Tartışma Yöntemi |
2 | tüketim zevkleri | Tartışma Yöntemi |
3 | tüketim zevkleri | Tartışma Yöntemi |
4 | yeni tadlar | Tartışma Yöntemi |
5 | modern tüketim çağının doğuşu | Tartışma Yöntemi |
6 | dışarıda yemek yeme olgusu | Tartışma Yöntemi |
7 | Rönesans Sonrası Mutfak akımları | Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ortaçağ Avrupasında Yeme içme alışkanlıkları | Tartışma Yöntemi |
10 | İslam mutfağında yeme içme alışkanlıkları | Tartışma Yöntemi |
11 | Uzak Doğu yeme içme alışkanlıkları | Tartışma Yöntemi |
12 | 19 ve 20. yüzyıllarda Fransız mutfağı | Tartışma Yöntemi |
13 | Nöro gastronomi | Tartışma Yöntemi |
14 | Gastrofiziğin gelişimi | Tartışma Yöntemi |
15 | Restoranların gelişim serüveni | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | yemek damak tadının tarihi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
yiyecek tarihi kitapları Makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |