|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVGİ GÜNEŞ DURAK (sgdurak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Su Kalitesini korumak üzere temel prensiplere dayalı olarak, atıksu arıtımına yönelik mühendislik yaklaşımlarını irdelemektir. Atıksu arıtma proseslerinin teorik ve uygulamaya esas tasarımı detaylı olarak ele alınmaktadır. Ders içeriğinde belritildiği gibi ders, fiziksel, kimyasal ve biyolojik atıksu arıtma proseslerini kapsamaktadır. Ayrıca uygulamaya yönelik olarak, verilecek ödev ve problemlerle öğrencilerin tasarım esaslarını daha iyi geliştirmelerine yönelik olarak düzenlenmiştir. Atıksu arıtma proseslerinin tasarımı ve işletilmesi detaylı olarak verilmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Su arıtım sistemlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Atıksu arıtma ünitelerinin işletim ve ön tasarımı tanımlayabilme, fiziksel, kimyasal, biyolojik ve ileri atıksu arıtma proseslerini tasarlayabilme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Su Arıtımına Giriş | Anlatma yöntemi |
2 | İçme Suyu Standartları, İçme Suyu Kirleticilerinin İzlenmesi | Anlatma yöntemi |
3 | İçme Suyu Kirleticilerinin İzlenmesi | Anlatma yöntemi |
4 | İçme Suyu Kirleticilerinin İzlenmesi, Su Kaynakları ve Arıtım Metodu Seçimi | Anlatma yöntemi |
5 | Tasfiye Akım Şemaları ve Biriktirme Ünitesi | Anlatma yöntemi |
6 | Fiziksel Arıtma Ünitelerinin Tasarımı-Havalandırma Ünitesi | Anlatma yöntemi |
7 | Fiziksel -Kimyasal Arıtma Ünitelerinin Tasarımı, Hızlı Karıştırma ve Yumaklaştırma Ünitesi | Anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | ARA SINAV | ARA SINAV |
10 | Yumaklaştırma ve Çöktürme Ünitelerinin Tasarımı | Anlatma yöntemi |
11 | Çöktürme Ünitelerinin Tasarımı | Anlatma yöntemi |
12 | Filtrasyon Ünitelerinin Tasarımı | Anlatma yöntemi |
13 | Filtrasyon Ünitelerinin Tasarımı ve Dezenfeksiyon | Anlatma yöntemi |
14 | Dezenfeksiyon ve Demir-Mangan Giderimi | Anlatma yöntemi |
15 | Demir-Mangan Giderimi, Sertlik Giderimi ve İyon Değiştirme Prosesi | Anlatma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Metcalf & Eddy, "Wastewater Engineering-Treatment, Disposal, Reuse", McGraw Hill International Editions, 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 166 |