|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞAHLAN ÖZTÜRK (sahlan.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere çevre kirliliği ve çevreyi zehirleyen etkenler hakkında bilgi akışı vermek ve çevre toksikolojisi hakkında temel becerileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çevredeki toksik maddeleri tanıyabilecektir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çevre toksikolojisinin önemi, toksitite testleri, kirlilik, toksik etkiler, ksenobiyotikler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çevre Toksikolojisi Çalışmaları | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Çevre Toksikolojisinin Önemi | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Toksisite Testleri | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Hava ve Su kirliliği | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Toprak kirliliği | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Ağır Metallerle İndüklenmiş Hastalıklar | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Akut ve Kronik Toksik Etkiler | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kirleticilerin Alınması ve Taşınması | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Enzimler Üzerine Etkiler | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Ksenobiyotik Toksisitesine Etki Eden Faktörler | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Ksenobiyotiklerin Biyotransformasyonu ve Metabolize Edilmesi-1 | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Ksenobiyotiklerin Biyotransformasyonu ve Metabolize Edilmesi-2 | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Ksenobiyotiklerin Biyotransformasyonu ve Metabolize Edilmesi-2 | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Ksenobiyotiklerin Biyotransformasyonu ve Metabolize Edilmesi-2 | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Connell, D., Lam, P., Richardson, B. Wu, R. Introduction to Ecotoxicology. Blackwell Science, 1999. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yok | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 3 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 166 | ||