|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVGİ GÜNEŞ DURAK (sgdurak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, su ve atıksu arıtımında kullanılan basşlıca fiziksel ve kimyasal arıtma yöntemlerini tanımlamak ve irdelemektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Fiziksel ve kimyasal arıtım metotlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Fiziksel ve kimyasal arıtma proseslerinin tasarım krirterlerini bilir, ve tasarlayabilir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Su Arıtımının Özeti-Su Arıtım Ünitelerinin Tanıtılması | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Fiziksel Arıtım, Partikül Ayırma Yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Temel fiziksel ve kimyasal prosesler | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Temel Fiziksel ve Kimyasal Prosesler | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Temel fiziksel prosesler- sedimentasyon | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Temel fiziksel prosesler- sedimentasyon | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Temel fiziksel prosesler- flotasyon | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | ARA SINAV | ARA SINAV |
| 10 | Temel Fiziksel Prosesler- Granüler Filtrasyon, Temel Kimyasal Prosesler-Kimyasal Çöktürme | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Temel Kimyasal Prosesler-Kimyasal Çöktürme | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Temel Kimyasal Prosesler-Kimyasal Çöktürme, Adsorpsiyon | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Temel Kimyasal Prosesler-Adsorpsiyon, Dezenfeksiyon | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Temel Kimyasal Prosesler-Dezenfeksiyon | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Temel Kimyasal Prosesler-Dezenfeksiyon | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Metcalf and Eddy (2004): Wastewater Engineering, Treratmen and Reuse. McGraw Hill International edition | |
| 2 | Fundamentals of Water Treatment Process, Physical, Chemical and Biological, David Hendricks, CRC Press, 2011. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yok | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 3 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 166 | ||