|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Arıtma tesislerinde atık sular arıtıldıktan sonra ortaya çıkan arıtma çamurlarının genel karakterleri ve bertarafı konularında güncel yöntem ve teknolojileri tanıtmak. Stabil hale gelmiş çamurun uzaklaştırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler çamur şartlandırma ve susuzlaştırma yöntemlerini ve tasarım esaslarını açıklayabilirler. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-6 PÇ-6 Çevre Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-7 PÇ-7 Çevre Mühendisliğinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arıtma tesisi çamurlarının kaynakları, miktarları ve özellikleri. Çamur kütle dengesinin hazırlanması. Çamur iletimi. Ön işlemler. Çamur yoğunlaştırma. Stabilizasyon. Şartlandırma. Susuzlaştırma. Isıl kurutma. Yakma. Dezenfeksiyon. Kompostlaştırma. Nihai uzaklaştırma, Stabilizasyon/Solidifikasyon; Araziye uygulama; Düzenli depolama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atıksu arıtma sistemlerinde arıtma çamurunun ortaya çıkışı, Çamurun tanımı, kaynakları ve özellikleri | Anlatma yöntemi Uzaktan Eğitim |
2 | Arıtma çamurlarının fiziksel ve kimyasal özellikleri | Anlatma yöntemi Uzaktan Eğitim |
3 | Oluşan arıtma çamuru miktarının hesabı | Anlatma yöntemi Uzaktan Eğitim |
4 | Arıtma çamurlarının mikrobiyolojik özellikleri | Anlatma yöntemi Uzaktan Eğitim |
5 | Arıtma çamurlarında stabilizasyon gerekliliği ve uygulanan stabilizasyon yöntemleri | Anlatma yöntemi Uzaktan Eğitim |
6 | Arıtma çamurlarının bertaraf yontemleri ve yasal düzenlemeler | Anlatma yöntemi Uzaktan Eğitim |
7 | Yakma ve ısıl işlemler | Anlatma yöntemi Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Arıtma çamurlari icin duzenli depolama tesisleri | Anlatma yöntemi Uzaktan Eğitim |
10 | Çamur susuzlaştırma | Anlatma yöntemi Uzaktan Eğitim |
11 | Çamur susuzlaştırmada kullanilan yontem ve teknolojiler | Anlatma yöntemi Uzaktan Eğitim |
12 | Aritma çamurlarının arazide bertarafı | Anlatma yöntemi Uzaktan Eğitim |
13 | Arıtma çamurlarının tarım alanlarında kullanılması | Anlatma yöntemi Uzaktan Eğitim |
14 | Çamur nihai bertaraf yöntemleri | Anlatma yöntemi Uzaktan Eğitim |
15 | Arıtma çamuru dezenfeksiyonu | Anlatma yöntemi Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atıksu Arıtma Çamurlarının İşlenmesi ve Bertarafı, Türkiye Belediyeler Birliği, 2015. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 16 | 2 | 100 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 171 |