|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GRAFİK TASARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | PINAR GÜNGÜR (pgungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
3D Studio Max programında ekran ayarları, çizim ve düzenleme komutlarını bilerek, bilgisayarda üç boyutlu çizim yaptırabilmek ve çıktı alabildirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Üç boyutlu çizim ve mimari görselleştirme kapsamında, 3D Studio Max programıyla ilgili temel komutları kullanabilir |
PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Ekran ayarları, çizim ve düzenleme komutlarını bilir, bilgisayarda üç boyutlu çizim yapabilir ve çıktı alabilir. |
PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | kullanarak nesne çizebilir ve modelleme yapabilir. |
PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Özgün mekan projesi hazırlayabilir |
PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Üç boyutlu canlandırma yapabilir |
PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Render işlemi yapmak suretiyle öngörülen animasyonu oluşturabilir |
PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
3D Studio Max programı: ekran ayarları, çizim ve düzenleme komutları, bilgisayarda üç boyutlu çizim yapabilme ve çıktı alabilme süreçler. Üç boyutlu mimari görselleştirme kapsamında mekan projesi çizimi 3D Studio Max programıyla modelleme yapma, render ayarları, malzeme ve Işık ayarları Üç boyutlu mimari görselleştirme bağlamında animasyon teknikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 3D Studio Max programı ile üç boyutlu çizim ve mimari görselleştirme olgusu, 3D Studio Max programının özellikleri, Ekran düzenleme komutları, Nesne seçme işlemleri, Transformlar, Standart ve Extended nesneleri kullanabilme | Anlatım |
2 | Nesnelerle çizim yapabilme, Nesnelere kaplama ekleme, Malzeme ayarları | Anlatım, problem çözme |
3 | Modellemeye giriş ve modifier kullanımı, Modifierler kullanarak nesne modellemesi, Parametrik modelleme ve Polygon modelleme teknikleri | Anlatım, problem çözme |
4 | Çizgi kullanımı, Çizgilerden üç boyutlu nesne elde edilmesi, Çizgi kullanımı ve mekan çizimi | Anlatım, problem çözme |
5 | Çizgi kullanımı, Çizgilerden üç boyutlu nesne elde edilmesi, Çizgi kullanımı ve mekan çizimi | Anlatım, problem çözme |
6 | Mekanların malzeme/kaplama ile donatılması ve ışıklandırma | Anlatım, problem çözme |
7 | Mekanların malzeme/kaplama ile donatılması ve ışıklandırma | Anlatım, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Diğer CAD programından proje aktarma ve üç boyutlu hale getirilmesi | Anlatım, problem çözme |
10 | Vray render ayarları ve malzeme türleri | Anlatım, problem çözme |
11 | Render alma süreci | Anlatım, problem çözme |
12 | Animasyon | Anlatım, problem çözme |
13 | Animasyon | Anlatım, problem çözme |
14 | Animasyon | Anlatım, problem çözme |
15 | Vray render ayarları ve malzeme türleri | Anlatım, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kambur, N. (2014). 3D Studio Max ile Görselleştirme, Seçkin Yayıncılık. | |
2 | Dündar, S. K. (2013). Üç boyutlu (3D) animasyon çalışmalarında gerçekçilik kavramının incelenmesi ve bir uygulama çalışması. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 10 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 6 | 12 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 2 | 2 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 2 | 9 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |