|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Jeolojik sit alanlarını, bulundukları yerleri, oluşum süreçlerini anlamayı hedefler. Jeolojik mirası koruma bilinci kazandırır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Jeolojik mirasın ne olduğunun anlaşılması, Jeosit, jeopark, jeoyol gibi kavramların öğretilmesi, Dünya’da ve Türkiye’de belli başlı jeolojik miras unsurlarının bilinmesi |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Jeolojik Miras’ın tanımlama kriterleri, jeosit, jeopark kavramları, Türkiye’nin jeolojik miras alanları, dünyadan örnek jeolojik miras alanları; jeolojik miras alanlarının araştırılması ve tanıtılması ile bilimsel, kültürel ve ekonomik yönleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Jeolojik miras nedir? Tanımı, Jeolojik miras la ilgili kavramlar, Türkiye'den ve Dünyadan jeolojik mirasa örnek yerler | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Jeopark olarak Pamukkale | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Kula volkanik jeoparkı | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Kızılcahamam-Çamlıdere Jeopark ve Jeoturizm Projesi | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Nemrut volkanı ve Van Gölü | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Midilli Adası (Lesvos), taşlaşmış orman açık hava müzesi | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Dim mağarası, Alanya | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Naturpark-terravita, Almanya | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Hateg Country Dinosaurs jeoparkı | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Kolorado Kanyonu | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Yozgat Çamlığı Milli Parkı | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Hasankeyf, Doğal ve Kültürel Miras Ögeleri | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Ürgüp-Göreme Peri bacaları, Konya yöresi obrukları | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Vulkaneifel-Almanya, Yellowstone jeoparkı, ABD | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kazancı, N. 2010. Jeolojik Koruma: Kavram ve Terimler, Jeolojik Mirası Koruma Derneği, Ankara, 60 s. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, ders notları, bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||