|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SURE KÖME (sure.kome@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencinin quantum analiz teorisi hakkında detaylı bilgi sahibi olmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | q-Hipergeometrik fonksiyonlar kavramını tanıyabilir. |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. PÇ-5 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Heine Binom Formülünü analiz edebilir. |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. PÇ-5 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | q-İntegral kavramını tanıyabilir. |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. PÇ-5 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | q-Gamma ve q-Beta fonksiyonlarını öğrenebilir. |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. PÇ-5 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
q-Hipergeometrik fonksiyonlar, Heine Binom Formülü, q-İntegral, q-Gamma ve q-Beta Fonksiyonları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | q-Hipergeometrik fonksiyonlar ve Heine binom formülü | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | Heine binom formülü hakkında daha detaylı bilgi | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Ramanujan çarpım formülü | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Dört kare ve iki karenin toplamları için açık formüller | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Dört üçgensel sayılar ve iki üçgensel sayıların toplamları için açık formüller | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | q-integral konusuna giriş | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | q-integral hakkında detaylı bilgi | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Jackson integrali | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | q-calculusun temel teoremi | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | q-Gamma fonksiyonları | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
12 | q-Beta fonksiyonları | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
13 | q-analiz konusunun uygulamalarını içeren makale incelemesi-1 | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | q-analiz konusunun uygulamalarını içeren makale incelemesi-2 | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
15 | q-analiz konusunun uygulamalarını içeren makale incelemesi-3 | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kac, Victor, and Pokman Cheung. Quantum calculus. Springer Science & Business Media, 2001. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1) Ders Kitabı - Victor Kac, Pokman Cheung, Quantum Calculus, Springer, 2001. 2) Ders Notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Ders öncesi bireysel çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ders sonrası bireysel çalışma | 5 | 14 | 70 |
Toplam İş Yükü | 180 |