|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İCLAL POMAK (ipomak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İCLAL POMAK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Staj Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Standart Türkçe F klavye kullanarak, ekrana ve klavyeye bakmadan hatasız hızlı yazmayı öğrenmek. Latin alfabesi kullanan tüm dillerde de aynı yazma hızı ve hatasız yazma becerisini kazanmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilgisayarda belge açmak ve temel işlemler yapabilir. |
PÇ-1 Sekreterlik mesleğini her tür işletme ve büroda uygular. PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. PÇ-19 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Klavye tuşlarıyla ilgili uygulamalar yapabilir. |
PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Yazı çalışması ve hız çalışması yapabilir. |
PÇ-1 Sekreterlik mesleğini her tür işletme ve büroda uygular. PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Farklı dillerde yazılar yazabilir. |
PÇ-8 Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Farklı bilgisayar yazılımlarını kullanarak yazılar yazabilir. |
PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. PÇ-8 Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkçe karakterler tekrar / Klavyede harfler Tüm tuşlar genel tekrar Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları Tüm tuşlar Türkçe, İngilizce metinlerle genel tekrar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türkçe karakterler tekrar / Klavyede üst tuşlar | anlatma, uygulama |
| 2 | Türkçe karakterler tekrar / Klavyede üst tuşlar | uygulama |
| 3 | Türkçe karakterler tekrar / Klavyede alt tuşlar | anlatma, uygulama |
| 4 | Türkçe karakterler tekrar / Klavyede alt tuşlar | uygulama |
| 5 | Tüm tuşlar genel tekrar | uygulama |
| 6 | Tüm tuşlar genel tekrar | uygulama |
| 7 | On Parmak Uygulamaları | uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları | uygulama |
| 10 | Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları | uygulama |
| 11 | Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları | uygulama |
| 12 | Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları | uygulama |
| 13 | Yabancı dilde yazı yazmak | uygulama |
| 14 | Yabancı dilde yazı yazmak | uygulama |
| 15 | Farklı yazılımlar ile çalışmak | anlatma, uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çizmeci, B. (2015), Klavye Teknikleri, Erciyes Üniversitesi Sürekli Eğitim merkezi | |
| 2 | Erdem, G. (2008), Klavye Teknikleri, abp yayınevi-Trabzon | |
| 3 | Ünlü, A. (2016) 26 Saatte On Parmak Öğreniyorum | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Standart Türkçe F/Türkçe Q Klavye, Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 9 | 18 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||