|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HURİ NUR ANAHTAR (nuranahtar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı insanların davranışlarını anlamaya, geleceğe dönük tahminler yapmaya ve insanların davranışlarını kontrol etmeye yönelik bir perspektif kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Davranışın tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-19 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İnsan davranışlarını belirleyen kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders kapsamında; Davranış Bilimleri, Davranış ve Bireysel Davranış Modeli, İhtiyaçlar Hiyerarşisi, Davranış Düzlemi-Statü ve Rol Davranışları, Sosyal Kurumlar, kültür, kişilik, öğrenme, motivasyon, stres, çatışma, tutumlar ve liderlik anlatılmaya çalışılacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Davranış Bilimleri ve diğer sosyal bilimler ile ilişkisi | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 2 | Kişilik ve benlik kavramları Kişilik ve Benlik Kuramları Psikanalitik kuram Psikososyal Kişilik kuramı Hümanist Kişilik Kuramı | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 3 | İhtiyaçlar Hiyerarşisisi | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 4 | Psikolojik savunma Mekanizmaları | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 5 | Normal ve Normal Dışı Davranış Akıl Sağlığı | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 6 | Tutumlar ve Davranış | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 7 | Motivasyon Kuramları | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Algılama Öğrenme | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 10 | Sosyal Kurumlar ve Etkileri | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 11 | Kültür | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 12 | Sosyal değişim Sosyal tabakalaşma | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 13 | Grup Davranışı | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 14 | Rol ve Statü | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 15 | Yönetim ve Organizasyon Teorileri | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Eroğlu, F. (2011). Davranış bilimleri, 11. İstanbul: Beta Basım, 1. | |
| 2 | Güney, S. (2013). Davraniş Bilimleri. | |
| 3 | Şimşek, M. Ş., Çelik, A., & Akgemci, T. (2015). Davranış bilimlerine giriş ve örgütlerde davranış. Eğitim Yayınevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| yazı tahtası, döküman | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 20 | 40 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||