|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HURİ NUR ANAHTAR (nuranahtar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı insanların davranışlarını anlamaya, geleceğe dönük tahminler yapmaya ve insanların davranışlarını kontrol etmeye yönelik bir perspektif kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Davranışın tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-19 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İnsan davranışlarını belirleyen kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders kapsamında; Davranış Bilimleri, Davranış ve Bireysel Davranış Modeli, İhtiyaçlar Hiyerarşisi, Davranış Düzlemi-Statü ve Rol Davranışları, Sosyal Kurumlar, kültür, kişilik, öğrenme, motivasyon, stres, çatışma, tutumlar ve liderlik anlatılmaya çalışılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Davranış Bilimleri ve diğer sosyal bilimler ile ilişkisi | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
2 | Kişilik ve benlik kavramları Kişilik ve Benlik Kuramları Psikanalitik kuram Psikososyal Kişilik kuramı Hümanist Kişilik Kuramı | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
3 | İhtiyaçlar Hiyerarşisisi | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
4 | Psikolojik savunma Mekanizmaları | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
5 | Normal ve Normal Dışı Davranış Akıl Sağlığı | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
6 | Tutumlar ve Davranış | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
7 | Motivasyon Kuramları | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Algılama Öğrenme | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
10 | Sosyal Kurumlar ve Etkileri | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
11 | Kültür | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
12 | Sosyal değişim Sosyal tabakalaşma | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
13 | Grup Davranışı | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
14 | Rol ve Statü | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
15 | Yönetim ve Organizasyon Teorileri | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Eroğlu, F. (2011). Davranış bilimleri, 11. İstanbul: Beta Basım, 1. | |
2 | Güney, S. (2013). Davraniş Bilimleri. | |
3 | Şimşek, M. Ş., Çelik, A., & Akgemci, T. (2015). Davranış bilimlerine giriş ve örgütlerde davranış. Eğitim Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
yazı tahtası, döküman |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 20 | 40 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |