|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT GÜR (muratgur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERKAN HİRİK, VOLKAN KARAGÖZLÜ, BAYRAM DURBİLMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Lisansüstü öğrencileri, bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ile tanıştırıp, bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini deneyimlediklerindendir sağlayarak, uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çalışmalarını uygulayıp, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunmalarını amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma ve özelliklerini açıklayabilme |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma önerisi hazırlayabilme |
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. PÇ-8 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme |
PÇ-9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-11 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. PÇ-12 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimsel araştırma yöntemleri, bilimsel araştırma süreçleri, araştırma soruları ve hipotez yazımı, literatür taraması, alıntı yapma, yayın etikleri, etik standartlar ve kanuni sınırlamalar, bilgi toplama ve analiz teknikleri, gözlem, röportaj, deney, atıf yapma, sonuç yazma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı, Kaynakların Tanıtılması ve Ders İzlencesinin Sunumu | Anlatım&Sunum |
2 | Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar | Anlatım&Sunum |
3 | Bilimsel Yayın Etiği İlkeleri | Anlatım&Sunum |
4 | Bilimsel Araştırmanın Aşamaları I | Anlatım&Sunum |
5 | Bilimsel Araştırmanın Aşamaları II | Anlatım&Sunum |
6 | Bilimsel Araştırmanın Aşamaları III | Anlatım&Sunum |
7 | Bilimsel Yazım I | Anlatım&Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel Yazım II | Anlatım&Sunum |
10 | Bilimsel Yazım III | Anlatım&Sunum |
11 | Bilimsel Okuma | Anlatım&Sunum |
12 | Genel Tartışma | Anlatım&Sunum |
13 | Genel Tartışma | Anlatım&Sunum |
14 | Genel Tartışma | Anlatım&Sunum |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım&Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Day, Robert A. (2003). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Çev. Gülay Aşkar Altay. Ankara: TÜBİTAK Yayınları. | |
2 | Eco, Umberto (2018). Tez Nasıl Yazılır? Çev. Betül Parlak. İstanbul: Can Yayınları. | |
3 | NEVÜ, (2018-2019). “Lisansüstü Tez / Proje Yazım Kılavuzu”. Sosyal Bilimler Enstitüsü. | |
4 | Tansel, Fevziye Abdullah (1978). İyi ve Doğru Yazma Usulleri. İstanbul: Ötüken Neşriyat. | |
5 | Barzun, Jacques, Graff, Henry F. (2004). Modern Araştırmacı. Çev. Fatoş Dilber. Ankara: TÜBİTAK Yayınları. | |
6 | Becker, Howard S. (2013). Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi (Yazımın Sosyal Organizasyonu Kuramı). Çev. Şerife Geniş. Ankara: Heretik Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 10 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 10 | 60 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 7 | 5 | 35 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 7 | 5 | 35 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 273 |