|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET PARLAK (mehmetparlak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye sayısal yöntemlerin uygulama alanları hakkında bilgi vermek, mühendislik problemlerinin çözümünde uygulayabilme becerisini kazandırmak, Öğrenciye edindikleri bilgileri mühendislik derslerinde çalışma hayatında uygulayabilme becerisini kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sayısal Çözümlemenin önemini kavrayarak, Matematiksel Model Kavramı, Hata Analizi tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Taylor Serisi, Sayısal Türev, Sayısal Hata |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sayısal Uygulamada MATLAB tanımı |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Makine Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Diferansiyel denklemleri sayısal çözümleme becerisi kazanır |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sayısal analize giriş, lineer denklem sistemleri, lineer olmayan denklem sistemleri, interpolasyon, eğri uydurma, sayısal türev, sayısal integrasyon, diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sayısal Çözümlemenin Tanımı ve Önemi, Matematiksel Model Kavramı, Hata Analizi | anlatım,soru-cevap,problem çözme |
2 | Taylor Serisi, Sayısal Türev, Sayısal Hata | anlatım,soru-cevap,problem çözme |
3 | Sayısal Uygulamada MATLAB tanımı | anlatım,soru-cevap,problem çözme |
4 | Denklem Köklerinin bulunması, Kapalı Yöntemler | anlatım,soru-cevap,problem çözme |
5 | Denklem Köklerinin, Açık Yöntemler | anlatım,soru-cevap,problem çözme |
6 | Çok Katlı Kökler, Müller Yöntemi | anlatım,soru-cevap,problem çözme |
7 | Doğrusal Denklem Sistemlerinin Çözümü, Gauss Yoketme Yöntemi, Grafik Yöntemi, Cramel Kuralı, Gauss Jordan Yöntemi | anlatım,soru-cevap,problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doğrusal Denklem Sistemlerinin Çözümü, Gauss Siedel Yöntemi, Eğri Uyumlama, Polinomların uyumlanması, Exponasiyel, Güç ve doyma oranı denklemlerine eğri uyumlama | anlatım,soru-cevap,problem çözme |
10 | İnterpolasyon, Doğrusal, Quadratik, Newton ve Langrange interpolasyon | anlatım,soru-cevap,problem çözme |
11 | Sorular vce Çözümler | anlatım,soru-cevap,problem çözme |
12 | Sayısal İnterpolasyon, Newton-Cotes İntegrasyon Formülleri (Yamuk, Simpson Kuralları (1/3 ve 3/8)) | anlatım,soru-cevap,problem çözme |
13 | Adi Diferansiyel Denklemlerin çözümü, Euler Denklermi, Heun Yöntemi,Orta Nokta Runge Kunta Denklemleri, 4. Dereceden Nokta Runge Kunta Denklemleri | anlatım,soru-cevap,problem çözme |
14 | Çoklu Adi Diferansiyel Denklem Sistemlerinin çözümleri, Runge Kutta Yöntemi | anlatım,soru-cevap,problem çözme |
15 | Soru ve Çözümleri | anlatım,soru-cevap,problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Applied Numerical Analysis Using Matlab, Laurene V. Fausett, PrenticeHall, 1999 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |