|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT KURT (bkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Plastik şekil verme prosesleri; hacim şekil verme prosesleri; dövme, haddeleme, ekstrüzyon, çubuk ve tel çekme, boru üretimi, sac şekil verme prosesleri; kesme, bükme, derin çekme, sıvama, gererek şekillendirme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kaynak işlemi hakkında genel bilgi verebilir ve açıklayabilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Herhangi bir malzemenin kaynağı yapılacaksa hangi yöntemi kullanacağını bilebilir |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kaynak öncesi ve sonrasında neler yapılacağı ve hangi önlemler alınacağı konusunda yorum yapabilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kaynak hatalarının neler olduğu konusunda yorum yaparak, ne tür önlemler alacağı konusunda fikir verebilir |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Talaşlı imalat, takım tezgahları ve kesici takım malzemeleri hakkında genel bilgi verebilir ve açıklayabilir |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Plastik Şekil Verme teknolojisi esasları, dövme, haddeleme, ekstrüzyon, tel – çubuk – boru çekme, kesme, bükme, derin çekme ve diğer sac biçimlendirme yöntemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Elastisite ve plastisitenin temelleri, malzemelerin akma eğrileri ve plastisite ile ilgili mekanik özellikleri, kütlesel şekillendirilebilirlik | Anlatım, soru-cevap |
2 | Plastik şekillendirme işlemlerinin analizi | Anlatım, soru-cevap |
3 | Çubuk ve tel çelme, boru çekme | Anlatım, soru-cevap |
4 | Çubuk ve tel çelme, boru çekme | Anlatım, soru-cevap |
5 | Sıcak ve soğuk şekillendirme | Anlatım, soru-cevap |
6 | Ekstrüzyon | Anlatım, soru-cevap |
7 | Dövme ve dövme şekilleri | Anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Haddeleme, Haddeleme yoluyla yapılan parça şekilleri. | Anlatım, soru-cevap |
10 | Kalıplama tanım ve yöntemleri | Anlatım, soru-cevap |
11 | Metallerde plastik şekil vermede nümerik yöntemler | Anlatım, soru-cevap |
12 | Metallerde plastik şekil vermede nümerik yöntemler | Anlatım, soru-cevap |
13 | Dikişsiz boru üretimi, | Anlatım, soru-cevap |
14 | Sac şekillendirme yöntemleri | Anlatım, soru-cevap |
15 | Sac, kesme, bükme, derin çekme ve diğer işlemler | Anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Plastik Şekil Verme İlke ve Uygulamaları - Problemleri ve Çözümleri, Prof. Dr. E. Sabri Kayalı, Doç. Dr. Hüseyin Çimenoğlu, Bilim Teknik Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |