|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEMAL ÇARBOĞA (ccarboga@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Teorik üretim süreçlerini pratikteki uygulamalarla görerek öğrencinin daha iyi anlayabilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pratik olarak mesleki beceri kazanabilir. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Teoriyi sahada kullanmayı yeteneğine sahip olabilirler. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır PÇ-10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Takım tezgahlarını kullanabilirler. |
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Plastik şekillendirme yapabilirler. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Ölçüm aletlerini kullanabilirler. |
PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Atölye stajı, tüm Makina Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin yapması gereken; Döküm, Talaşsız Şekillendirme, Talaşlı Şekillendirme ve Kaynak olmak üzere birbirlerinden bağımsız dört bölümden oluşur. Öğrencinin bu konuların kapsamındaki uygulamalar ile birlikte, malzeme ve ölçme tekniği konularında da pratik bilgiler almasını amaçlayan bir çalışmadır. Öğrencilerin staj yapacakları firmalarda yukarıda sözü gecen dört ana başlıktan en az iki bölümün bulunması gerekir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Takım tezgahları (torna, freze, matkap, vargel vs), ölçüm aletleri, döküm, plastik şekillendirme | Saha uygulamaları |
2 | Takım tezgahları (torna, freze, matkap, vargel vs), ölçüm aletleri, döküm, plastik şekillendirme | Saha uygulamaları |
3 | Takım tezgahları (torna, freze, matkap, vargel vs), ölçüm aletleri, döküm, plastik şekillendirme | Saha uygulamaları |
4 | Takım tezgahları (torna, freze, matkap, vargel vs), ölçüm aletleri, döküm, plastik şekillendirme | Saha uygulamaları |
5 | Ara Sınav | |
6 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İşletmede stajyer öğrenciyle paylaşılan bütün belge, katalog, resim, vs. kaynaklar | |
2 | İşletme stajı kapsamı dahilinde işletmede gerçekleştirilen faaliyetlere yönelik teknik literatür | |
3 | Saha uygulamaları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4 | 1 | 50 |
5.Rapor | 4 | 1 | 50 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |