|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Cevher Hazırlama hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Minerali, cevheri, cevher hazırlama terimlerini ve cevher hazırlamayı gerektiren nedenleri tanımlayabilir |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tane boyutunu analiz edebilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Cevher hazırlamada kullanılan kırıcıları ve özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çubuklu ve bilyalı değirmenleri tanımlayabilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Otojen değirmenleri, öğütme devrelerini ve eleme işlemlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Zenginleştirme yöntemleri ve cevher hazırlamadaki uygulamalarını tanımlayabilir |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cevher hazırlamanın amacı ve önemi. Mineral, Cevher ve Cevher Hazırlama Kavramları, Metalurji ve Cevher Hazırlama İlişkileri ve Kontrolü, Partikül Boyut Analizleri, Kırma ve Kırıcılar, Öğütme ve Değirmenler, Endüstriyel Eleme, Klasifikasyon, Gravitasyonla Konsantrasyon, Ağır Ortam Ayırması, Flotasyon, Manyetik ve Elektrostatik Ayırma, Kimyasal Zenginleştirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mineral, cevher ve cevher hazırlama kavramları (Mineral, cevher, konsantre, gang v.b.) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Cevher hazırlamayı gerektiren nedenler, Metalurji ve cevher hazırlama ilişkileri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Tane boyut analizi, boyut küçültme | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Kırma ve cevher hazırlamada kullanılan kırıcılar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Çeneli kırıcılar (tek ve çift istinat kollu çeneli kırıcılar) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Döner kırıcılar (konili kırıcılar), çekiçli kırıcılar, merdaneler, kırma devreleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Öğütme değirmenleri ve öğütücü ortamlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çubuklu ve bilyalı değirmenler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Otojen değirmenler, öğütme devreleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Endüstriyel eleme, klasifikasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Hidrolik klasifikatörler, Hidrosiklonlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Zenginleştirme yöntemleri ve cevher hazırlamadaki uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Gravite zenginleştirme yöntemleri (jig, spiral, sarsıntılı masa) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Ağır ortam zenginleştirme, flotasyon, manyetik ve elektrostatik ayırma | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Guthrie , R.I.L. : Engineering in Process Metallurgy Clareon Press oxford 1993 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |