|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLÜFER KÜÇÜKDEVECİ (niluferkucukdeveci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
implant ve protez malzemeler hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Doğal (biyolojik malzemeler) ve yapay biomalzemeleri, aralarındaki farklılıkları açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Protez ve implant malzemeleri, implant malzemelerin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Biyouyumluluk kavramını ve implant malzemelerin performansını açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Metalik implant malzemeleri bunların özelliklerini ve kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Diş metallerini, dişlerde kullanılan metalleri, hafızalı alaşımdan yapılan implant malzemeleri ve bunların özelliklerini ve kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tanımlar, Metalik İmplant Malzemeleri (Paslanmaz Çelikler, Kobalt Esaslı Alaşımlar, Titanyum Alaşımları), İmalat ve Şekillendirme Prosesleri, Mekanik ve Korozyon Özellikleri, İşçilik Alaşımları, Seramikler, İmplant Malzemelerde Karşılaşılan Hasar Tipleri, Canlı Dokular, İskelet Sistemi, Kemik, Kıkırdak (Zamana Bağlı Davranış, Yapısı ve Özellikleri, Anizotropi ve Yaşlanmanın Etkileri) Kas, Ligamen. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biomalzemelerin tanımı, doğal biomalzemeler (Biyolojik malzemeler) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Yapay biomalzemeler (tanımı, özellikleri, sınıflandırılması) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Protez ve İmplant malzemeler, implant malzemelerin özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Biyouyumluluk, implant malzemelerin performansı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Metalik implant malzemeleri (tanımı, özellikleri, sınıflandırılması) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Demir esaslı implant malzemeleri, kobalt- krom esaslı implant malzemeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Titanyum ve alaşımlarından yapılan implant malzemeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tantalyum ve Niobyumdan yapılan implant malzemeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Diş metalleri, Dişlerde kullanılan metaller, Hafızalı alaşımdan yapılan implant malzemeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Metalik olmayan implant malzemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Metalik olmayan implant malzemelerin üretimi ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Polimerik esaslı implant malzemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Seramik esaslı implant malzemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Biomalzeme – Doku etkileşimleri (Korozyon, Aşınma v.b) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | An Introduction to Materials in Medicine, B.D. Ratner, A.S. Hoffman, F.J. Schoen, J.E. Lemans, Academic Press, 1996 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |