|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YENER BEKTAŞ (yenerbektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YENER BEKTAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seminer oturumları, belirli araştırma aşamasıyla ilgili araştırma konularını tartışmak için destekleyici bir forum sağlamaktadır. Seminerlerin tamamlanmasının ardından öğrenci, akademik araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-6 İlgi alanında karşılaşılan problemlerin çözümlemelerinde mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-10 Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar. PÇ-11 Arkeoloji alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-13 Arkeoloji alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri düzenler. Arkeoloji alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. PÇ-14 Arkeoloji alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar, bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu kurs, öğrencilere bilimsel bir dinleyici önünde konuşma pratiği yapma ve konuları ayrıntılı olarak keşfetme amaçlıdır. Öğrenciler konuları araştıracak ve diğer öğrenciler için sunumlar düzenleyeceklerdir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, dersin amacının ve içeriğinin açıklanması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Öğrencinin eğilimi olan ve ilgi duyduğu alanı ile ilişkili konulara dair ön görüşme, Hazırlanacakları seminer programında konu seçimi, | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Araştırma örneklerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Seçilen konuların sınırlandırılarak konu başlıklarının belirlenmesi, Kaynak tarama ve kaynak kullanımına dair çalışmalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Yazılı metin çalışmalarına devam, Kitap dışında internet,süreli yayın ve tez gibi diğer kaynakların kullanımına dair çalışmalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Metin çalışmalarına devam, araştırmayı destekleyecek görsel materyallerin araştırılması, | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 15 | 60 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 16 | 64 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |