|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin başlıca amacı, bilimsel etik, araştırma etiği, alıntılama teknikleri ve APA 7 kullanımı gibi standartların kullanımı konusunda öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır. Dersin bir diğer amacı, bilimsel bir araştırmayı planlama, uygulama ve yazma aşamaları konusunda bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | B ilimsel bir araştırma planlayabilirler |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | araştırma bulgularını raporlayabilir |
PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | bilimsel araştırmada önemli olan etik değerlere göre hareket edebilir |
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bilimsel etik kuralları kullanmayı benimseyebilir |
PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | APA 7 kuralları çerçevesinde alıntı yapabilir ve kaynakça çıkartabilir |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Bilgisayar destekli ve çevrimiçi araştırma ve yazma tekniklerini uygulayabilir |
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-7 7. Sosyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisi kazanabilir. PÇ-14 14. Sosyoloji alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriğinde, bilimsel etik kurallar ve bu kuralların kapsayıcılığı, araştırmanın aşamaları ve bu aşamalarda uyulması gereken etik kurallar, APA 7 kullanarak alıntı yapma ve kaynakça hazırlama gibi konular yer almaktadır. Bunlara ek olarak çevrimiçi literatür tarama, veritabanlarını kullanma, gerekli office programlarında bilimsel kurallar doğrultusunda rapor hazırlama kuralları gibi bilgisayar destekli içerik de ders planında yer almaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel araştırmada etik | Anlatım/ Soru- cevap |
2 | Etik kurallar ve bunların araştırmanın aşamalarında uygulanması | Anlatım/ Soru- cevap |
3 | Bilimsel araştırmanın aşamaları | Anlatım/ Soru- cevap |
4 | Çevrim içi literatür taraması yöntemleri, Literatür taraması kaynakları | Anlatım/ Soru- cevap |
5 | Kütüphane kullanımı, çevrimiçi veritabanları | Anlatım/ Soru- cevap |
6 | Bilgisayar destekli çevrimiçi literatür tarama uygulamaları ve kütüphane kullanımı | Uygulama |
7 | Araştırma sahasında dikkat edilecek etik hususlar | Anlatım/ Soru- cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma raporu yazmanın kuralları ve Araştırma raporunun bölümleri | Anlatım/ Soru- cevap |
10 | Alıntı yapmada dikkat edilecek etik hususlar | Anlatım/ Soru- cevap |
11 | APA 7 kullanımı: Alıntı yapma ve kaynak gösterme | Anlatım/ Soru- cevap, uygulama |
12 | APA 7 kullanımı: Alıntı yapma ve kaynak gösterme | Anlatım/ Soru- cevap, uygulama |
13 | APA 7 kullanımı: Alıntı yapma ve kaynak gösterme | Anlatım/ Soru- cevap, uygulama |
14 | APA 7 kullanımı: Kaynakça oluşturma | Anlatım/ Soru- cevap, uygulama |
15 | APA 7 kullanımı: Kaynakça oluşturma | Anlatım/ Soru- cevap, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Seyidoğlu,H. (2003). Bilimsel Araştırma ve Yazma el Kitabı.9.b. İstanbul: Güzem Can. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, makaleler, internet kaynakları (akademik veri tabanları, arama motorları, online kütüphaneler), APA 7 kitapçığı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 4 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |