| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Beden eğitimi öğretim programının temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Beden eğitim programının kazanımlarını, öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilir |
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Beden Eğitimi programının eğitim durumlarını ve ölçme değerlendirmesini kavrayabilir |
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Beden eğitimi öğretim programının temel kavramları açıklayabilecek, beden eğitim programının kazanımlarını, öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilecek, programın eğitim durumlarını ve ölçme değerlendirmesini kavrayabilecektir. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Eğitim, teknoloji ve öğretim programı ilişkisi |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 2 |
Beden eğitimi öğretim programı amaçları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 3 |
Beden eğitimi öğretim programı perspektifleri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 4 |
Öğretim programı içindeki Değerlerimiz ve Yetkinlikler |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 5 |
Öğretim programlarında Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 6 |
Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı’nın özel amaçları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 7 |
Beden Eğitimi dersi öğretim programı uygulama esasları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı uygulamasında dikkat edilecek hususlar |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 10 |
Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı uygulamasında dikkat edilecek hususlar |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 11 |
Fiziksel Etkinlik Kartlarının Tanıtımı |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 12 |
Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Yapısı |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 13 |
Öğrenme ve alt öğrenme alanları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 14 |
Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 15 |
Öğretmen yeterlikleri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|