|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersi alan öğrenciler egzersize katılan bireylerde oluşan spor sakatlıkları, alınması geren önlemler ve bunların uygulamaya geçirilmesi konusunda temel bir anlayış ve kavrayışa sahip olacaklardır. . |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spor sakatlıkları ve tiplerini bilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Spor sakatlıklarında ön tedavi yöntemlerini bilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sporcu sağlık ekibi ve antrenörün etipteki yerini bilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Spor sakatlıklarını hazırlayan faktörler, sakatlanma mekanizmaları, spor sakatlıklarından korunma ilkeleri, ısınma-soğuma, spor sakatlıklarında tedavi ilkeleri, türleri . | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sporcu Sağlığı Ekipleri ve Organizasyonu | Anlatma Yöntemi |
2 | Travma ve Etkileri | Anlatma Yöntemi |
3 | Spor Yaralanmalarının Görülme Sıklığı ve Etkili Faktörler | Anlatma Yöntemi |
4 | Spor Yaralanmalarının Oluşumunda Etkili Faktörler | Anlatma Yöntemi |
5 | Spor Yaralanmalarında Ön tedavi | Anlatma Yöntemi |
6 | Spor Yaralanmalarında Kesin Tedavi Yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
7 | Spor Yaralanmalarında Rehabilitasyon | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Spor Yaralanmalarında Rehabilitasyon | Anlatma Yöntemi |
10 | Spor Yaralanmalarında Rehabilitasyon | Anlatma Yöntemi |
11 | Spor Yaralanmalarından Genel Korunma Yolları | Anlatma Yöntemi |
12 | Çocuklarda spor yaralanmalarının önlenmesi | Anlatma Yöntemi |
13 | Fiziksel Uygunluğun Geliştirilmesi Yoluyla Yaralanmaların Önlenmesi | Anlatma Yöntemi |
14 | Bandaj ve Bantlama | İkili Çalışma Grup Çalışması |
15 | Bandaj ve Bantlama | İkili Çalışma Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 8 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 166 |