| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Çağdaş sanatın genel hatları ve kavramlarının öğretilmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çağdaş sanata yön veren akım ve sanatçıları tanıyabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-2 | Resim sanatındaki farklı akım ve anlayışları tarihsel süreç içerisinde analiz edebilir. | 
			
		 
			PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Çağdaş sanatta resimsel değerleri analiz edebilir. | 
			
		 
			PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-4 | Çağımız sanatında teknoloji ve sanat ilişkisini ve özelliklerini bilebilir. | 
			
		 
			PÇ-17 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar.  İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Derste 19. yüzyıl sanat akımları, modern düşünce ve sanatın doğuşu incelenmekte ve 20. yüzyıl sanatına giriş yapılmaktadır. Çağdaş, Post-Modern kavramlar, sanat hareketleri, sanatçılar işlenir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Temel kavramlar ve çağdaş sanata yaklaşmanın genel olarak anlatılması. | Anlatım, Soru- Cevap. | 
| 2 | Çağdaş sanatın belirleyici dinamiklerinin ve bağlamının ele alınması. | Anlatım, Soru- Cevap. | 
| 3 | Modernist sanat nedir? Tartışılması. | Anlatım, Soru- Cevap, Gösterim. | 
| 4 | Çağdaş sanat felsefesinin ve form anlayışının tartışılması. | Anlatım, Soru- Cevap, Gösterim. | 
| 5 | Çağdaş sanatta deneysellik örneklerinin incelenmesi ve tartışılması. | Anlatım, Soru- Cevap. | 
| 6 | Romantizmin çağdaş sanata etkileri. | Anlatım, Soru- Cevap, Gösterim | 
| 7 | Teknolojik ilerlemenin çağdaş sanata yansımaları. | Anlatım, Soru- Cevap. | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Belli başlı akımlar: Fauvism, Empresyonizm, Ekpresyonizm, Sürrealizm, Post-empresyonizm. | Anlatım, Soru- Cevap, Gösterim. | 
| 10 | Futurizm ve Vortisizm. | Anlatım, Soru- Cevap. | 
| 11 | Avangard sanat hareketlerinin tartışılması. | Anlatım, Soru- Cevap. | 
| 12 | Toplumsal hareketler, sanat ve politika. | Anlatım, Soru- Cevap, Gösterim. | 
| 13 | Çağdaş sanat manifestoları. | Anlatım, Soru- Cevap. | 
| 14 | Modern zamanın sanatçısı Modern kültürde çatışma | Anlatım, Soru- Cevap. | 
| 15 | Modernite ve modern estetiğin tartışılması. | Anlatım, Soru- Cevap. | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ayla Ersoy,. Sanat Kavramlarına Giriş, Bete Basım Yayım Dağıtım , İstanbul 1983, | |
| 2 | H. Read,.Sanat ve Toplum, (Çev: Selçuk Mülayim), Umran Yayınları, Ankara 1981 | |
| 3 | Sezer Tansuğ, Sanatın Görsel Dili, Remzi Kitapevi, İstanbul 1988 | |
| 4 | Jameson, F. ,Lyoard, J.F. , Habermas, J. Postmodernizm, Derleyen: Necmi Zeka, İstanbul: Kıyı Yayınları,1994 | |
| 5 | Turani, Adnan. Çağdaş Sanat Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitapevi 2003 | |
| 6 | Yetkin, Suut Kemal.Sanat Meseleleri, İstanbul: Nebioğlu Yayınevi.1945 | |
| 7 | Kınay, Cahit. “Sanat Tarihi Ders Notları” Ankara: Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümü.1974 | |
| 8 | Erinç, S.M. Kültür Sanat Sanat Kültür, İstanbul: Çınar Yayınları,1995 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Teorik anlatım, projeksiyon kullanılarak, kitaplarla desteklenir. Ders Notları, Ders Anlatımları, Power Point. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||