|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; öğrencilerin çeşitli sanat dallarını algılama yetilerini geliştirmek, yazılı ve görsel verileri anlamalarını, anladığını aktarmalarını ve örnek sanat örneklerini çözümleyebilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanat eleştirisinin görsel sanatlar eğitimindeki yerinin ve öneminin farkına varabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sanat kavramı ve bileşenlerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sanat eleştiri tarihi hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanat ve eleştiri kavramlarının kuramsal irdelenmesi. Metin çözümleme bağlamında çeşitli yöntemlerin tartışılması. Önde gelen Eleştiri Kuramcılarının ele alınması. Toplumbilimsel Eleştiri yönteminin tartışılması. Franfurt Okulu anlayışının tartışılması. Feminist Kuram’ın tartışılması. Dünyadaki sanat eleştirisi ortamının tartışılması. Türkiye’deki sanat eleştirisi ortamının tartışılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel estetik bilgisi | Kaynak kitap üzerinden tartışma ve soru-cevap |
2 | Eleştiri kavramı | Kaynak kitap üzerinden tartışma ve soru-cevap |
3 | Eleştirinin boyutları | Tartışma |
4 | Eleştiri türleri | Tartışma ve soru-cevap |
5 | Sanat eleştiris | Soru-cevap |
6 | Sanat eleştirisinin tarihi I (19.yüzyıla kadar- Diderot örneğinin incelenmesi) | Tartışma |
7 | Sanat eleştirisinin tarihi II (19.yüzyıl- Baudelaire örneği) | Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sanat eleştirisinin tarihi III (modern ve post modern dönemlerde) | Tartışma |
10 | Örnek incelenmesi | Örnekler üzerinden tartışma |
11 | Örnek incelenmesi | Örnekler üzerinden tartışma |
12 | Örnek incelenmesi | Örnekler üzerinden tartışma ve soru-cevap |
13 | Örnek incelenmesi | Örnekler üzerinden tartışma ve soru-cevap |
14 | Eser incelenmesi | Yazılı uygulama |
15 | Eser incelenmesi | Yazılı uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aydın, Mukadder Çakır, Sanatta Eleştirellik, Beta, İstanbul, 2002. | |
2 | Carloni, J.-C. , Jean-C.Filloux , Eleştiri Kuramları, Çev: Tahsin Yücel, Gelişim Yay., İstanbul, 1975. | |
3 | Eagleton, Terry, Eleştirinin Görevi, Çev. Ark, İstanbul, 1998. | |
4 | Sıtkı Erinç; Resmin Eleştirisi Üzerine, Hil Yayınları | |
5 | BAUDELAİRE, C.; Modern Hayatın Ressamı, 2003 | |
6 | DİDEROT, D.; Paris Salon Sergileri, 1996 | |
7 | HANÇERLİOĞLU, O.; Düşünce Tarihi,2008 | |
8 | BERGER, J.; Görme Biçimleri, 2010 | |
9 | BOYDAŞ, N. (2007) Sanat Elaştirisine Giriş, Gündüz Yayıncılık:Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |