|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel istatistik bilgi ve uygulamalarını kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Değişken tiplerini ve veri sunum şekillerini açıklayabilecektir. |
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Verilerin değerlendirmesinde kullanılan betimsel istatistik yöntemlerini uygulayabilecektir. |
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | İstatistiksel tahmin yürütebilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel istatistik | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş. Sonlu, sayılabilir ve sayılamaz küme. Deney. Örneklem uzayı. Kuvvet kümesi. Ölçülebilir uzay. | Problem çözme yöntemi |
2 | Rasgele değişken. Kesikli ve sürekli rasgele değişkenler. | Problem çözme yöntemi |
3 | Ölçme düzeyleri: Sınıflama, Sıralama, Aralık ve Oran. Ödev. | Problem çözme yöntemi |
4 | Kitle. Örneklem. Parametre. İstatistik. Olasılık ölçüsü ve özellikleri. Olasılık Uzayı. | Problem çözme yöntemi |
5 | Kesikli rasgele değişkenlerin olasılık dağılımları. Ödev. | Problem çözme yöntemi |
6 | Sürekli rasgele değişkenlerin olasılık dağılımları. | Problem çözme yöntemi |
7 | Beklenen değer. Varyans. | Problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Merkezi eğilim ölçüleri. Ödev. | Problem çözme yöntemi |
10 | Değişkenlik ölçüleri. | Problem çözme yöntemi |
11 | Ortak ve marjinal olasılık dağılımları. Bağımsızlık. Koşullu dağılımlar. | Problem çözme yöntemi |
12 | Bazı kesikli teorik dağılımlar. Ödev. | Problem çözme yöntemi |
13 | Normal dağılım. Standart normal dağılım. Büyük sayılar kanunu. Merkezi limit teoremi. | Problem çözme yöntemi |
14 | İstatistiksel tahmin. | Problem çözme yöntemi |
15 | İstatistiksel hipotez testleri. | Problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |