| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | PINAR GÜNER KOÇAK (guner@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bilim, felsefe, sanat, dil, bilgi felsefesi, kültür, hümanizm, mantık alanından seçilmiş örnek metinler çözümlenerek bu alanlara özgü bilme ile düşünme biçimlerini karşılaştırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler eleştirel düşünme ve ilgili temel kavramlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Öğrenciler eleştirel düşünmeyi bireysel ve mesleki yaşama yansıtabilir. | 
			
		 
			PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.  PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Sanat alanına ait sorunları açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur.  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Düşünme biçimleri, eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin öğeleri, uslamlama çizelgeleri, düşünme için standartlar, bilimsel bir sorunun çözümlenmesi, benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik, uslamlamaları sınıflandırma. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Tanışma ve ders içeriği ile ilgili kaynakların tanıtımı | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, | 
| 2 | Eleştirel Okuma, eleştirel okuyucunun nitelikleri ve eleştirel okuma türleri | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, | 
| 3 | Eleştirel Okuma, eleştirel okuyucunun nitelikleri ve eleştirel okuma türleri | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, | 
| 4 | Medyanın ekonomi- politiği: Herman ve Comsky'nin Propaganda modeli | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, | 
| 5 | Manipülasyon: H. Schiller Zihin Yönlendirenler | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, | 
| 6 | Manipülasyon: H. Schiller Zihin Yönlendirenler | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, | 
| 7 | Althusser ve Devletin ideolojik araçları | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Soruların yapısı: Sanat alanının sorunları | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, | 
| 10 | Araştırma yöntemleri: Bilimsel bir sorunun çözümlenmesi/Uslamlama çizelgeleri 1 - Vaka analizi 1/ Uslamlama çizelgeleri 2 - Vaka analizi 2 | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, | 
| 11 | Araştırma yöntemleri: Bir felsefe sorusunun çözümlenmesi | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, | 
| 12 | Araştırma yöntemleri: Din alanında bir sorununun çözümlenmesi | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, | 
| 13 | Sıradan düşünmenin sonuçları olarak benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, | 
| 14 | Uslamlamaları sınıflandırma: uslamlamaları onarma, vaka analizi | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, | 
| 15 | Değerlendirme. | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, 4. Alıştırma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Orhan Özdemir , Eleştirel Düşünme | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, ders kitabı. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 118 | ||