|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | PINAR GÜNER KOÇAK (guner@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilim, felsefe, sanat, dil, bilgi felsefesi, kültür, hümanizm, mantık alanından seçilmiş örnek metinler çözümlenerek bu alanlara özgü bilme ile düşünme biçimlerini karşılaştırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler eleştirel düşünme ve ilgili temel kavramlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler eleştirel düşünmeyi bireysel ve mesleki yaşama yansıtabilir. |
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sanat alanına ait sorunları açıklayabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Düşünme biçimleri, eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin öğeleri, uslamlama çizelgeleri, düşünme için standartlar, bilimsel bir sorunun çözümlenmesi, benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik, uslamlamaları sınıflandırma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve ders içeriği ile ilgili kaynakların tanıtımı | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, |
2 | Eleştirel Okuma, eleştirel okuyucunun nitelikleri ve eleştirel okuma türleri | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, |
3 | Eleştirel Okuma, eleştirel okuyucunun nitelikleri ve eleştirel okuma türleri | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, |
4 | Medyanın ekonomi- politiği: Herman ve Comsky'nin Propaganda modeli | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, |
5 | Manipülasyon: H. Schiller Zihin Yönlendirenler | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, |
6 | Manipülasyon: H. Schiller Zihin Yönlendirenler | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, |
7 | Althusser ve Devletin ideolojik araçları | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Soruların yapısı: Sanat alanının sorunları | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, |
10 | Araştırma yöntemleri: Bilimsel bir sorunun çözümlenmesi/Uslamlama çizelgeleri 1 - Vaka analizi 1/ Uslamlama çizelgeleri 2 - Vaka analizi 2 | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, |
11 | Araştırma yöntemleri: Bir felsefe sorusunun çözümlenmesi | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, |
12 | Araştırma yöntemleri: Din alanında bir sorununun çözümlenmesi | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, |
13 | Sıradan düşünmenin sonuçları olarak benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, |
14 | Uslamlamaları sınıflandırma: uslamlamaları onarma, vaka analizi | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, |
15 | Değerlendirme. | 1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, 4. Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Orhan Özdemir , Eleştirel Düşünme | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, ders kitabı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |