Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT407 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT407 Adı: KISA FİLM Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin kısa film olgusu, tarihçesi,türleri ve yapım süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını ve bu bilgiler ışığında kısa film yapımına hazır hale gelmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kısa film olgusu, tarihçesi,türleri ve yapım süreci hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır.
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur
PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Video hazırlayabilir. PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Kısa film hazırlayabilir. PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kısa Film Tanımı Ve Tarihsel Gelişim Süreci, Kısa Film Türleri Ve Özellikleri, Bütçe Hazırlama, Sanatsal konular, Oyuncu Yönetimi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
2 Kısa Film Tanımı Ve Tarihsel Gelişim Süreci Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
3 Kısa Film Türleri Ve Özellikleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
4 Kısa Film Tür Örnekleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
5 Öykü Kavramının Bulunması Ve Tartışılması Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
6 Kavramdan Öyküye, Öyküden Senaryoya Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
7 Yapım Aşamaları Ve Planlama Süreci Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Bütçe Hazırlama Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
10 İçerik ve Teknik Ekip Belirleme Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
11 Mekânların Belirlenmesi Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
12 Sanatsal konular, Oyuncu Yönetimi Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
13 Teknik Donanım ve Lojistik Konular Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
14 Provalar Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
15 Post-Prodüksiyon ve Değerlendirme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Notlar, Slaytlar, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 8 32
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 8 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 178