| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin kısa film olgusu, tarihçesi,türleri ve yapım süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını ve bu bilgiler ışığında kısa film yapımına hazır hale gelmelerini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kısa film olgusu, tarihçesi,türleri ve yapım süreci hakkında bilgi sahibi olabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.  PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Video hazırlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.  PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Kısa film hazırlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.  PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kısa Film Tanımı Ve Tarihsel Gelişim Süreci, Kısa Film Türleri Ve Özellikleri, Bütçe Hazırlama, Sanatsal konular, Oyuncu Yönetimi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 2 | Kısa Film Tanımı Ve Tarihsel Gelişim Süreci | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 3 | Kısa Film Türleri Ve Özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 4 | Kısa Film Tür Örnekleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 5 | Öykü Kavramının Bulunması Ve Tartışılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 6 | Kavramdan Öyküye, Öyküden Senaryoya | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 7 | Yapım Aşamaları Ve Planlama Süreci | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bütçe Hazırlama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 10 | İçerik ve Teknik Ekip Belirleme | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 11 | Mekânların Belirlenmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 12 | Sanatsal konular, Oyuncu Yönetimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 13 | Teknik Donanım ve Lojistik Konular | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 14 | Provalar | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 15 | Post-Prodüksiyon ve Değerlendirme | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Notlar, Slaytlar, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 178 | ||