|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin kısa film olgusu, tarihçesi,türleri ve yapım süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını ve bu bilgiler ışığında kısa film yapımına hazır hale gelmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kısa film olgusu, tarihçesi,türleri ve yapım süreci hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Video hazırlayabilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Kısa film hazırlayabilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kısa Film Tanımı Ve Tarihsel Gelişim Süreci, Kısa Film Türleri Ve Özellikleri, Bütçe Hazırlama, Sanatsal konular, Oyuncu Yönetimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Kısa Film Tanımı Ve Tarihsel Gelişim Süreci | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Kısa Film Türleri Ve Özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Kısa Film Tür Örnekleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Öykü Kavramının Bulunması Ve Tartışılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Kavramdan Öyküye, Öyküden Senaryoya | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
7 | Yapım Aşamaları Ve Planlama Süreci | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bütçe Hazırlama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
10 | İçerik ve Teknik Ekip Belirleme | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
11 | Mekânların Belirlenmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
12 | Sanatsal konular, Oyuncu Yönetimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
13 | Teknik Donanım ve Lojistik Konular | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
14 | Provalar | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
15 | Post-Prodüksiyon ve Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Notlar, Slaytlar, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |