|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH ÖZDEMİR (fatihozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kodlama kuramının temellerini öğretmek ve amacını kavratmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kodlar hakkında genel bilgiye sahiptir |
PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir. PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | kodları uygulayabilir |
PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir. PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Kodlar arasındaki farkları açıklayabilir. |
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kodlar hakkında genel bilgi, kodlama, kodların içerikleri, uygulama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kodlar Kuramına Giriş | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Sonlu Cisimler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Lineer Kodlara giris | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Hamming sınırı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Lineer Kodlarla kodlama ve kod cozme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Dual Kodlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Hamming kodları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yetkin kodlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Devresel kodlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Devresel kodlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | MDS kodlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | MacWilliams Özdeşlikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Uygulamalar | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
15 | Uygulamalar | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, slaytlar, projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 15 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | 0 | 0 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |