|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞENAY MANTAŞ (senaymantas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye’nin turizm endüstrisine girişi, uluslar arası turizmin düzeyi ve Türkiye’nin güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koymaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye turizmine ilişkin nicel ve nitel göstergelerin grafik, tablo ve haritalardan yaralanarak değerlendirir. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye’nin doğal, sosyokültürel, ekonomik özelliklerini tanımlar. Türkiye turizminin genel özelliklerini değerlendirir. Türkiye turizmi ile ilgili yeni bilgi ve fikirlere açık olarak geliştirmede etkin rol oynar. |
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye turizminin kuvvetli yönlerini tanımlar. - Türkiye turizminin iyileştirmeye açık alanlarını tartışır. - Türkiye turizminin kuvvetli ve iyileştirmeye açık alanlarına ilişkin farklı kaynaklardan bilgi edinebilecek ve analiz eder. |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye'de turizmin gelişimi, yeni turizm yaklaşımları ve türleri, turizmin etkileri, Türkiye’nin turizm politikaları, Türkiye turizminin kaynakları ve bölgesel analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye Turizmine Genel Bakış | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Türkiye Turizminin Doğal Kaynakları-I | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Türkiye Turizminin Doğal Kaynakları-II | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Türkiye Turizminin Beşeri Kaynakları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Türkiye Turizminin Beşeri Kaynakları ve Turizm Çeşitleri İlişkisi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Türkiye Turizminin Doğal Kaynakları ve Turizm Çeşitleri İlişkisi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Türkiye Turizm Stratejisi 2023 ve Turistik Alanlarda Mekan Tasarımı | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ege Bölgesi’nin Turizm Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Akdeniz Bölgesi’nin Turizm Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Marmara Bölgesi’nin Turizm Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | İç Anadolu Bölgesi’nin Turizm Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin Turizm Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Doğu Anadolu Bölgesi’nin Turizm Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Karadeniz Bölgesi’nin Turizm Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sertkaya Doğan, Ö ve Duran, E. (2018). Türkiye Turizm Coğrafyası. Çanakkale: Paradigma Akademi. | |
2 | Doğaner, S. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası. İstanbul. | |
3 | Doğanay, H. ve Zaman, S. (2001). Türkiye turizm coğrafyası (Vol. 3). Konya: Çizgi Kitabevi. | |
4 | Özgüç, N., (1994), Turizm Coğrafyası. İst. Üniv. Yay. No:3821, Edeb. Fak. Yay. No:3203, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 103 |