|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞENAY MANTAŞ (senaymantas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkiye’nin turizm endüstrisine girişi, uluslar arası turizmin düzeyi ve Türkiye’nin güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koymaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkiye turizmine ilişkin nicel ve nitel göstergelerin grafik, tablo ve haritalardan yaralanarak değerlendirir. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkiye’nin doğal, sosyokültürel, ekonomik özelliklerini tanımlar. Türkiye turizminin genel özelliklerini değerlendirir. Türkiye turizmi ile ilgili yeni bilgi ve fikirlere açık olarak geliştirmede etkin rol oynar. |
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türkiye turizminin kuvvetli yönlerini tanımlar. - Türkiye turizminin iyileştirmeye açık alanlarını tartışır. - Türkiye turizminin kuvvetli ve iyileştirmeye açık alanlarına ilişkin farklı kaynaklardan bilgi edinebilecek ve analiz eder. |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkiye'de turizmin gelişimi, yeni turizm yaklaşımları ve türleri, turizmin etkileri, Türkiye’nin turizm politikaları, Türkiye turizminin kaynakları ve bölgesel analizi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türkiye Turizmine Genel Bakış | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Türkiye Turizminin Doğal Kaynakları-I | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Türkiye Turizminin Doğal Kaynakları-II | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Türkiye Turizminin Beşeri Kaynakları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Türkiye Turizminin Beşeri Kaynakları ve Turizm Çeşitleri İlişkisi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Türkiye Turizminin Doğal Kaynakları ve Turizm Çeşitleri İlişkisi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Türkiye Turizm Stratejisi 2023 ve Turistik Alanlarda Mekan Tasarımı | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ege Bölgesi’nin Turizm Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | Akdeniz Bölgesi’nin Turizm Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | Marmara Bölgesi’nin Turizm Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 12 | İç Anadolu Bölgesi’nin Turizm Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 13 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin Turizm Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 14 | Doğu Anadolu Bölgesi’nin Turizm Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 15 | Karadeniz Bölgesi’nin Turizm Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sertkaya Doğan, Ö ve Duran, E. (2018). Türkiye Turizm Coğrafyası. Çanakkale: Paradigma Akademi. | |
| 2 | Doğaner, S. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası. İstanbul. | |
| 3 | Doğanay, H. ve Zaman, S. (2001). Türkiye turizm coğrafyası (Vol. 3). Konya: Çizgi Kitabevi. | |
| 4 | Özgüç, N., (1994), Turizm Coğrafyası. İst. Üniv. Yay. No:3821, Edeb. Fak. Yay. No:3203, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 103 | ||