|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kültürlerarası iletişimden hareketle kültür karşılaştırmaları yapabilme ve kültürlerarası durumlarda iletişimde bulunabilme yetisinin kazanılması, Almanya'daki eyalet sistemi ve eyaletlerin tanınması, her iki ülkedeki dini ve milli bayramların bilinmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ülke bilgisi ile ilgili temel yaklaşımları tanımlayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Karşılaştırmalı ülke bilgisi kapsamını bilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Türk ve Alman kültürünü karşılaştırabilmektedir ve benzerlik ile farkları ayırt edebilir. |
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Karşılaştırmalı ülke bilgisini yabancı dil öğretimi açısından değerlendirebilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Almanya'nın sosyo-kültürel ve toplumsal yapısını açıklayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ülke bilgisi ile ilgili çeşitli tanımlar; ülke bilgisinin çeşitli alanları, kültür ve kültürlerarasılık kavramlarının irdelenmesi; Almanca konuşulan ülkelerin kültürlerinin, ülke bilgisinin görsel-işitsel malzemelerle karşılaştırmalı olarak incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin işleyiş biçiminin tanıtımı, sunumların paylaştırılması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Ülke bilgisinin tanımı ve kapsamı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Coğrafya | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Günlük yaşam | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Kültür ve Bilim | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Alman Kültür Tarihi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Konuların tekrar gözden geçirilmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Almanya dini ve milli bayramlar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Almanya devlet yapısı ve siyaseti | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Alman Eğitim Sistemi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Öğrenci sunumları Almanya ve Türkiye karşılaştırma | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Öğrenci sunumları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Öğrenci sunumları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Öğrenci sunumları ve genel tekrar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Biechele, M. /Padrós, A.:Didaktik der Landeskunde. Fernstudieneinheit 31. Langenscheidt, München, (2003) | |
2 | Kirchmeyer, Susanne: Blick auf Deutschland, Ernst Klett, Stuttgart, 2002 | |
3 | Luscher,Renate: Landeskunde Deutschland, Verlag für Deutsch Luscher, München, 2005 | |
4 | Wormer, Jörg. Landeskunde – eine transkulturelle, vergleichende Wissenschaft. https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/12490/1/zif-2770-wormer.pdf | |
5 | Lorig, Stefan (2015). Deutschland. Was ist was, Band 126. Tessloff Verlag | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12-15 | 2 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 132 |