Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ACIGÖL TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / LBT105 - LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ

Kodu: LBT105 Adı: GENEL BİYOLOJİ-I Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MERT KARIŞ (mertkaris@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilerin biyoloji bilgileri konusundaki altyapılarını güçlendirmek ve daha sonraki dersler için temel bilgi birikimi sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Canlıların isimlendirilmesi ve sınıflandırılmasının gerekliliğini öğrenebilir. PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar.
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Canlıların yapısı, çeşitliliği ve üremesi konularını öğrenebilir PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar.
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Kalıtımın moleküler temelini, DNA nın yapısını, replikasyonunu ve protein sentezini açıklayabilir PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar.
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Canlılık öğretisinin temalarının öğrenilmesi, bilimsel yöntem ve canlıların kimyasal içeriğinin bilinmesi, makromoleküllerin yapı ve işlevlerinin öğrenilmesi ile hücreye giriş konularının kavranması, biyolojik yapıların hücre düzeyinden başlayan çeşitliliğinin öğrenilmesi, bu canlıların birbirleriyle ve çevreye olan ilişkilerinin incelenmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, Canlılığın Temaları, Bilimsel Yöntem Konu Anlatımı
2 Canlıların Kimyasal İçeriği Konu Anlatımı
3 Makromoleküllerin Yapı ve İşlevleri Konu Anlatımı
4 Saha Çalışması Gözlem
5 Metabolizmaya Giriş Konu Anlatımı
6 Hücre İçinde Yolculuk Konu Anlatımı
7 Membranlar; Membranın yapısı, Membranın Çevreyle İlişkisi Konu Anlatımı
8 Ara Sınav
9 Hücresel Solunum: Kimyasal Enerji Eldesi Konu Anlatımı
10 Fotosentez Konu Anlatımı
11 Hücreler Arası İletişim Konu Anlatımı
12 Hücre Döngüsü: Genom Nedir? Kromozom Nedir? Mitoz Bölünme Konu Anlatımı
13 Mayoz ve Eşeyli Yaşam Döngüleri Konu Anlatımı
14 Mendel ve Gen Kavramı, Kalıtımın Kromozomal Temeli, Genden Proteine Geçiş Konu Anlatımı
15 Ekolojik Kavramların Tanımlanması, Ekosistemlerde Biyojeokimyasal Çevrimler Konu Anlatımı / Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Reece, J. B., & Campbell, N. A. (2011). Campbell biology. Boston: Benjamin Cummings / Pearson.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 4 1 10
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 12 1 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 1 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
Saha Çalışması 5 1 5
0
Toplam İş Yükü 120