|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ TOPRAK (alitoprak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kimyasal kinetik, kimyasal denge, sulu çözelti reaksiyonları ve iyon dengeleri, kimyasal termodinamik, elektrokimya ve çekirdek kimyası hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kimyasal kinetik hakkında temel bilgileri öğrenir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kimyasal denge hakkında fikir sahibi olur. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tampon çözeltiler ve asit-baz titrasyonu hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kimyasal termodinamik ve termodinamiğin kanunları hakkında fikir sahibi olur. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Entalpi ve entropi kavramlarını öğrenir, ilgili konuları anlama becerisi kazanır. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Elektrokimya, elektroliz konularında fikir sahibi olur. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-24 Temel matematik bilgisine sahiptir, diğer alanlarda bu bilgisini kullanır. PÇ-29 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-30 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Atom çekirdeğinin yapısı, radyoaktif parçalanma ve çekirdek reaksiyonları hakkında bilgi birikimi sağlar. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Temel kimya konularında gereken alt yapıyı oluşturur ve bunları uygulamaya dökebilir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar. PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kimyasal kinetik ile ilgili temel kavramlar ve reaksiyonların kinetiği, kimyasal denge, denge sabitleri, Le Chatelier prensibi, sulu çözelti reaksiyonları, zayıf asitlerin ve bazların ayrışması, tampon çözeltiler, asit-baz titrasyonu, kimyasal termodinamik, termodinamiğin kanunları, entalpi, Hess yasası, Born-Haber döngüsü, entropi, elektrokimya, elektroliz, Faraday yasaları, Volta pili, elektromotor kuvveti, atom çekirdeğinin yapısı, radyoaktif parçalanma, çekirdek reaksiyonları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kimyasal Kinetik: Molekül çarpışmaları ve reaksiyon hızları, sıcaklık ve reaksiyon hızı, kataliz, hız denklemleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Kimyasal Kinetik: Sıfırıncı, birinci, ikinci ve üçüncü dereceden reaksiyonların kinetiği, reaksiyon derecesini belirleme yöntemleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
3 | Kimyasal Denge: Denge sabitleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
4 | Kimyasal Denge: Le Chatelier kuralı, denge sabitinin sıcaklığa bağlılığı | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
5 | Sulu çözelti reaksiyonları ve iyon dengeleri, zayıf asitlerin ve bazların ayrışması, tampon çözeltiler, hidroliz, asit-baz titrasyonu ve indikatörleri, iyon tepkimeleri, çözünürlük çarpımı ve çökme | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
6 | Sulu çözelti reaksiyonları ve iyon dengeleri, zayıf asitlerin ve bazların ayrışması, tampon çözeltiler, hidroliz, asit-baz titrasyonu ve indikatörleri, iyon tepkimeleri, çözünürlük çarpımı ve çökme | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
7 | Sulu çözelti reaksiyonları ve iyon dengeleri, zayıf asitlerin ve bazların ayrışması, tampon çözeltiler, hidroliz, asit-baz titrasyonu ve indikatörleri, iyon tepkimeleri, çözünürlük çarpımı ve çökme | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kimyasal Termodinamik, termodinamiğin sıfırıncı ve birinci yasası, entalpi, Hess yasası, Born-Haber döngüsü | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Termodinamiğin ikinci yasası, entropi, Termodinamiğin üçüncü yasası, mutlak entropi | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
11 | Elektrokimya, elektroliz, Faraday yasaları, Volta pili, elektromotor kuvveti, standart elektrot potansiyelleri, pH ölçülmesi, ticari piller | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
12 | Elektrokimya, elektroliz, Faraday yasaları, Volta pili, elektromotor kuvveti, standart elektrot potansiyelleri, pH ölçülmesi, ticari piller | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
13 | Elektrokimya, elektroliz, Faraday yasaları, Volta pili, elektromotor kuvveti, standart elektrot potansiyelleri, pH ölçülmesi, ticari piller | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Atom çekirdeğinin yapısı, radyoaktif parçalanma, radyoaktif parçalanmanın kinetiği, çekirdek dönüşümleri, çekirdek fizyonu ve füzyonu, çekirdek bağlanma enerjisi | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel Üniversite Kimyası, Prof. Dr. Ender ERDİK, Prof. Dr. Yüksel SARIKAYA, Gazi Yayınları, 2004, ANKARA. | |
2 | Genel Kimya, Petrucci - Harwood - Herring , Cilt II, Palme Yayıncılık. | |
3 | Kimya, Kenneth W. Whitten , Raymond E. Davis , M. Larry Peck , George G. Stanley, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, derslik, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 12 | 48 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |