| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEYDA ÇİĞDEM ÖZKAN (seydaozkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kimyasal kinetik, kimyasal denge, sulu çözelti reaksiyonları ve iyon dengeleri, kimyasal termodinamik, elektrokimya ve çekirdek kimyası hakkında bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kimyasal kinetik hakkında temel bilgileri öğrenir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Kimyasal denge hakkında fikir sahibi olur. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Tampon çözeltiler ve asit-baz titrasyonu hakkında bilgi sahibi olur. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Kimyasal termodinamik ve termodinamiğin kanunları hakkında fikir sahibi olur. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | Entalpi ve entropi kavramlarını öğrenir, ilgili konuları anlama becerisi kazanır. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-6 | Elektrokimya, elektroliz konularında fikir sahibi olur. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-24 Temel matematik bilgisine sahiptir, diğer alanlarda bu bilgisini kullanır. PÇ-29 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-30 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-7 | Atom çekirdeğinin yapısı, radyoaktif parçalanma ve çekirdek reaksiyonları hakkında bilgi birikimi sağlar. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-8 | Temel kimya konularında gereken alt yapıyı oluşturur ve bunları uygulamaya dökebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar. PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kimyasal kinetik ile ilgili temel kavramlar ve reaksiyonların kinetiği, kimyasal denge, denge sabitleri, Le Chatelier prensibi, sulu çözelti reaksiyonları, zayıf asitlerin ve bazların ayrışması, tampon çözeltiler, asit-baz titrasyonu, kimyasal termodinamik, termodinamiğin kanunları, entalpi, Hess yasası, Born-Haber döngüsü, entropi, elektrokimya, elektroliz, Faraday yasaları, Volta pili, elektromotor kuvveti, atom çekirdeğinin yapısı, radyoaktif parçalanma, çekirdek reaksiyonları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Kimyasal Kinetik: Molekül çarpışmaları ve reaksiyon hızları, sıcaklık ve reaksiyon hızı, kataliz, hız denklemleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 2 | Kimyasal Kinetik: Sıfırıncı, birinci, ikinci ve üçüncü dereceden reaksiyonların kinetiği, reaksiyon derecesini belirleme yöntemleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 3 | Kimyasal Denge: Denge sabitleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 4 | Kimyasal Denge: Le Chatelier kuralı, denge sabitinin sıcaklığa bağlılığı | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 5 | Sulu çözelti reaksiyonları ve iyon dengeleri, zayıf asitlerin ve bazların ayrışması, tampon çözeltiler, hidroliz, asit-baz titrasyonu ve indikatörleri, iyon tepkimeleri, çözünürlük çarpımı ve çökme | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 6 | Sulu çözelti reaksiyonları ve iyon dengeleri, zayıf asitlerin ve bazların ayrışması, tampon çözeltiler, hidroliz, asit-baz titrasyonu ve indikatörleri, iyon tepkimeleri, çözünürlük çarpımı ve çökme | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 7 | Sulu çözelti reaksiyonları ve iyon dengeleri, zayıf asitlerin ve bazların ayrışması, tampon çözeltiler, hidroliz, asit-baz titrasyonu ve indikatörleri, iyon tepkimeleri, çözünürlük çarpımı ve çökme | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kimyasal Termodinamik, termodinamiğin sıfırıncı ve birinci yasası, entalpi, Hess yasası, Born-Haber döngüsü | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 10 | Kimyasal Termodinamik, termodinamiğin sıfırıncı ve birinci yasası, entalpi, Hess yasası, Born-Haber döngüsü | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 11 | Termodinamiğin ikinci yasası, entropi, Termodinamiğin üçüncü yasası, mutlak entropi | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 12 | Elektrokimya, elektroliz, Faraday yasaları, Volta pili, elektromotor kuvveti, standart elektrot potansiyelleri, pH ölçülmesi, ticari piller | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 13 | Elektrokimya, elektroliz, Faraday yasaları, Volta pili, elektromotor kuvveti, standart elektrot potansiyelleri, pH ölçülmesi, ticari piller | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 14 | Atom çekirdeğinin yapısı, radyoaktif parçalanma, radyoaktif parçalanmanın kinetiği, çekirdek dönüşümleri, çekirdek fizyonu ve füzyonu, çekirdek bağlanma enerjisi | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 15 | Atom çekirdeğinin yapısı, radyoaktif parçalanma, radyoaktif parçalanmanın kinetiği, çekirdek dönüşümleri, çekirdek fizyonu ve füzyonu, çekirdek bağlanma enerjisi | Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Temel Üniversite Kimyası, Prof. Dr. Ender ERDİK, Prof. Dr. Yüksel SARIKAYA, Gazi Yayınları, 2004, ANKARA. | |
| 2 | Genel Kimya, Petrucci - Harwood - Herring , Cilt II, Palme Yayıncılık. | |
| 3 | Kimya, Kenneth W. Whitten , Raymond E. Davis , M. Larry Peck , George G. Stanley, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, derslik, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 13 | 13 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 12 | 48 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||