|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERT KARIŞ (mertkaris@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ TOPRAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı laboratuvarda kullanılan ayırma, saflaştırma ve analiz metotlarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ayırma ve saflaştırma işlemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Spektrofotometrik, türbidimetrik ve florometrik yöntemler ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Gravimetrik analiz ve volumetrik analiz işlemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. PÇ-10 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve aktif olarak kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Elektroforetik ve kromatografik yöntemler ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. PÇ-10 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve aktif olarak kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Nükleik asit temelli yöntemler ve protein tayini yöntemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. PÇ-10 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve aktif olarak kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ayırma saflaştırma ve analiz işlemleri, buharlaştırma, ekstraksiyon, distilasyon, süblimasyon, kristallendirme, çöktürme, filtrasyon, gravimetrik analiz ve volumetrik analiz, kromatografik yöntemler ve çeşitleri, kromatografik yöntemlerin uygulamada kullanım alanları, spektrofotometre , spektrofotometre tipleri ve kullanım alanları, türbidimetrik ve florometrik yöntemler, elektroforetik yöntemler temel prensipleri, elektroforetik yöntemlerin uygulamada kullanım alanları, nükleik asit temelli yöntemler, protein tayini yöntemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Laboratuvarda analiz işlemleri Ayırma ve saflaştırma işlemleri | Anlatım |
2 | Buharlaştırma, ekstraksiyon | Anlatım |
3 | distilasyon, süblimasyon | Anlatım |
4 | kristallendirme, çöktürme, filtrasyon | Anlatım |
5 | Gravimetrik analiz ve Volumetrik analiz | Anlatım |
6 | Kromatografik yöntemler ve çeşitleri | Anlatım |
7 | Kromatografik yöntemlerin güncel uygulamaları | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kolorimetrik Analiz Yöntemleri | Anlatım |
10 | Spektrofotometre, spektrofotometre tipleri ve kullanım alanları | Anlatım |
11 | Türbidimetrik ve florometrik yöntemler | Anlatım |
12 | Elektroforetik yöntemler ve temel prensipleri | Anlatım |
13 | Elektroforetik yöntemlerin kullanım alanları | Anlatım |
14 | Nükleik asit temelli analiz yöntemleri | Anlatım |
15 | Protein tayini yöntemleri | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Laboratuvar Teknikleri, Süreyya SALTAN EVRENSEL,2015, Laboratuvar Tekniği, Ünal Rıza YAMAN, Nazan KAVAS, 2016 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |