|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERT KARIŞ (mertkaris@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Canlı hücrelerde gerçekleşen bütün kimyasal olaylar ve kimyasal reaksiyonlar hakkında moleküler düzeyde öğrencileri bilgilendirerek yaşam hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Canlı sistemlerde biyokimyasal reaksiyonların temel prensiplerini kavrar. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Karbonhidrat ve lipidlerin temel kimyasal yapısını kavrar. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Amino asit ve proteinlerin temel kimyasal yapısını kavrar. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Enzim ve enzim kinetiğini kavrar. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Vitamin ve koenzimlerin kimyasal yapılarını ve işlevini kavrar. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-6 | Nükleik asitlerin temel kimyasal yapısını kavrar. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-7 | DNA, RNA ve protein sentezini öğrenerek yaşamsal döngünün basamaklarını kavrar. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyokimya'ya giriş, Su ve sulu çözeltiler, Karbohidratlar, yapı ve fonksiyonları, Lipitler, yapı ve fonksiyonu, Aminoasitler, peptidler ve proteinlerin yapıları, Enzimler, enzimlerin sınıflandırılması, enzim kinetiği ve enzim inhibisyon türleri, Koenzimler ve vitaminler, Nükleik asitlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri,DNA'nın biyosentezi:Replikasyon, RNA'nın biyosentezi:Transkripsiyon, Genetik bilginin transferi, Protein sentezi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyokimya'ya Giriş, Su ve sulu çözeltiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Amino Asitlerin yapısı ve özellikleri, Peptitler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Peptit ve proteinlerin temel yapıları, sentez ve analizleri, protein saflaştırma metotları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Enzimler, Enzimlerin sınıflandırılması, Enzim kinetiği, Enzim inhibisyon türleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Enzimler, Enzimlerin sınıflandırılması, Enzim kinetiği, Enzim inhibisyon türleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Karbonhidratlar, yapı ve fonksiyonları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Lipitler, yapı ve fonksiyonları, hücre membranının yapısı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nükleik asitlerin genel molekül yapıları, Nükleik asitlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | DNA nın biyosentezi:Replikasyon, DNA hasarları ve onarım mekanizmaları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | RNA ların biyosentezi:Transkripsiyon | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Genetik kod, Protein sentezi:Translasyon | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Koenzimler ve vitaminler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Koenzimler ve vitaminler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Metabolizma ve Enerjetik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Keha, E., Küfrevioğlu, Ö.İ. 2004; Biyokimya, Aktif Yayınevi, Ankara | |
2 | Lehninger Biyokimya İlkeleri, 3. Baskıdan Çeviri | |
3 | Tüzün, C., Biyokimya, Palme Yayıncılık, Ankara, 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, derslik, bilgisayar, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |