| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MERT KARIŞ (mertkaris@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders ile öğrencilere; mevzuat ve analiz metotlarına uygun olarak gıdaların temel bileşenlerini incelemek ve diğer bileşenlerini incelemek yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Gıdalarda bulunan su, karbonhidratlar, proteinler ve lipidleri tanıyabilir/analizlerini yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir. PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-18 Kimyanın uygulama alanları (çevre, sağlık, kozmetik, tekstil, gıda, enerji, savunma sanayi vb.) ile ilgili bilimsel konularda temel problemleri çözme yeteneğine sahiptir. PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır. PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Gıdalarda bulunan enzimler, mineral maddeler ve vitaminleri tanıyabilir/analizlerini yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir. PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-18 Kimyanın uygulama alanları (çevre, sağlık, kozmetik, tekstil, gıda, enerji, savunma sanayi vb.) ile ilgili bilimsel konularda temel problemleri çözme yeteneğine sahiptir. PÇ-25 Endüstriyel olarak öneme sahip ürünlerin üretimi ve laboratuvar şartlarında analizleri konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Gıdaların diğer bileşenlerini tanıyabilir/analizlerini yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir. PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-18 Kimyanın uygulama alanları (çevre, sağlık, kozmetik, tekstil, gıda, enerji, savunma sanayi vb.) ile ilgili bilimsel konularda temel problemleri çözme yeteneğine sahiptir. PÇ-25 Endüstriyel olarak öneme sahip ürünlerin üretimi ve laboratuvar şartlarında analizleri konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır. PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Gıdalarda bulunan su, karbonhidratlar, proteinler ve lipidlerin önemi, fonksiyonları ve analizleri konularına değinilmektedir. Ayrıca gıdalarda bulunan enzimler, mineral maddeler ve vitaminlerin önemi, fonksiyonları ve analizleri konularına değinilmektedir. Son olarak; gıdalarda bulunan fenolik maddelerin, doğal lezzet maddelerinin ve gıdalarda rastlanan kontaminantların ve toksik maddelerin önemi, fonksiyonları ve analizleri konularına değinilmektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Gıdalarda bulunan su, önemi ve fonksiyonları | Sözlü ve görsel anlatım, sınıf içi tartışma, araştırma, uygulama, gözlem, soru-cevap | 
| 2 | Gıdalarda bulunan su, önemi ve fonksiyonları ve gıdalarda bulunan karbonhidratlar, önemi ve fonksiyonları | Sözlü ve görsel anlatım, sınıf içi tartışma, araştırma, uygulama, gözlem, soru-cevap | 
| 3 | Gıdalarda bulunan karbonhidratlar, önemi ve fonksiyonları | Sözlü ve görsel anlatım, sınıf içi tartışma, araştırma, uygulama, gözlem, soru-cevap | 
| 4 | Gıdalarda bulunan karbonhidratlar, önemi ve fonksiyonları ve gıdalarda bulunan proteinler, önemi ve fonksiyonları | Sözlü ve görsel anlatım, sınıf içi tartışma, araştırma, uygulama, gözlem, soru-cevap | 
| 5 | Gıdalarda bulunan proteinler, önemi ve fonksiyonları | Sözlü ve görsel anlatım, sınıf içi tartışma, araştırma, uygulama, gözlem, soru-cevap | 
| 6 | Gıdalarda bulunan lipidler, önemi ve fonksiyonları | Sözlü ve görsel anlatım, sınıf içi tartışma, araştırma, uygulama, gözlem, soru-cevap | 
| 7 | Gıdalarda bulunan lipidler, önemi ve fonksiyonları ve gıdalarda bulunan enzimler, önemi ve fonksiyonları | Sözlü ve görsel anlatım, sınıf içi tartışma, araştırma, uygulama, gözlem, soru-cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Gıdalarda bulunan enzimler, önemi ve fonksiyonlar | Sözlü ve görsel anlatım, sınıf içi tartışma, araştırma, uygulama, gözlem, soru-cevap | 
| 10 | Gıdalarda bulunan mineral maddeler, önemi ve fonksiyonları ve gıdalarda bulunan vitaminler, önemi ve fonksiyonları | Sözlü ve görsel anlatım, sınıf içi tartışma, araştırma, uygulama, gözlem, soru-cevap | 
| 11 | Gıdalarda bulunan vitaminler, önemi ve fonksiyonları | Sözlü ve görsel anlatım, sınıf içi tartışma, araştırma, uygulama, gözlem, soru-cevap | 
| 12 | Gıdalarda bulunan fenolik maddeler, önemi ve fonksiyonları | Sözlü ve görsel anlatım, sınıf içi tartışma, araştırma, uygulama, gözlem, soru-cevap | 
| 13 | Gıdalarda bulunan doğal lezzet maddeleri, önemi ve fonksiyonları | Sözlü ve görsel anlatım, sınıf içi tartışma, araştırma, uygulama, gözlem, soru-cevap | 
| 14 | Gıdalarda bulunan doğal lezzet maddeleri, önemi ve fonksiyonları ve gıdalarda rastlanan toksik ve kontaminant maddeler, önemi ve fonksiyonları | Sözlü ve görsel anlatım, sınıf içi tartışma, araştırma, uygulama, gözlem, soru-cevap | 
| 15 | Gıdalarda rastlanan toksik ve kontaminant maddeler, önemi ve fonksiyonları | Sözlü ve görsel anlatım, sınıf içi tartışma, araştırma, uygulama, gözlem, soru-cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | 12 | 1 | 20 | 
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 50 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||