Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / HİT220 - HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM

Kodu: HİT220 Adı: SOSYAL MEDYA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sosyal medya kavramına bir giriş sağlamak, Sosyal medya kullanımının hayatın farklı alanlarını nasıl değiştirdiğini tartışmak, Farklı iş alanlarında sosyal medyanın nasıl başarılı bir şekilde kullanılabileceğini tartışmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sosyal medyaya ilişkin temel kavramları bilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sosyal medyanın sosyal ve kültürel hayatı nasıl değiştirdiğine dair eleştirel bir bakış geliştirebilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sosyal medyanın iş hayatında nasıl kullanılabileceğine dair farklı metotları öğrenebilir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Farklı sosyal medya örneklerini inceleyebilir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Katılımcı ve tartışma odaklı bir şekilde gerçekleşecek olan ders kullanılan taktikler, geliştirilen stratejiler ve amaçlar açısından sosyal medyanın siyasi kullanımını incelemektedir. Ders medya aktivizmi, aktivist pratiklerin incelenmesi, yeni ve eski medyanin yerel, ulusal ve küresel ölçekte kullanımı inceler. Medya aktivizmini yaratıcılık ve verimliliği, politik ve estetik değeri açısından değerlendirir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sosyal Medyaya Giriş Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar
2 Sosyal ağlar Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar
3 Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar
4 Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar
5 Sosyal Paylaşım Siteleri Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar
6 Sosyal Medya ve İçerik Stratejileri Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar
7 Ders Tekrarı Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar
8 Ara Sınav
9 Sosyal Medya ve Gizlilik Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar
10 Sosyal Medyada Kriz Yönetimi Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar
11 Sosyal Medya ve CRM Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar
12 Sosyal Medya ve Reklamcılık Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar
13 Sosyal Medya İzleme ve Raporlama Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar
14 Genel Bakış - Sosyal Medya İletişim Planı Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar
15 Türkiye'de sosyal medya Sözel ve Görsel Anlatım, Tartışma, Sunumlar, Örnekleme, Örnek Olaylar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Büyükaslan, A., Kırık, A. M. (Ed.) (2013). Sosyal Medya Araştırmaları 1. Konya: Çizgi Kitabevi.
2 Kırcova, İ., Enginkaya, E. Sosyal medya pazarlama. İstanbul: Beta Yayınları.
3 Mavnacıoğlu, K. (2015). Kurumsal iletişimde sosyal medya yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders anlatımı, tartışmalar, okumalar, sunumlar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 2 2
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90