Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 504 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 504 Adı: KÜLTÜRLERARASI ÖĞRENME VE ÖĞRETME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, kültürlerarasılık ile ilgili temel kavramlara, dil öğretiminde dil ve kültür etkileşiminin rolüne, dil öğretiminde kültürlerarası öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Almanca öğretiminde dil ve kültür etkileşiminin rolünü ve etkilerini bilir. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Dil ve kültür etkileşimini açıklayabilir. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Çok dillilik ve çok kültürlülük kavramlarını açıklayabilir. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Kültürlerarası öğrenme ile ilgili temel kavramları bilir. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Dil öğretiminde kültürlerarası öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını uygulayabilir. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, Almanca öğretiminde dil ve kültür etkileşiminin rolünün ve etkilerinin irdelenmesini; dil ve kültür etkileşiminin çok dillilik ve çok kültürlülük kavramlarıyla ilişkilendirerek açıklanmasını ve kültürlerarası yansıtmalı düşüncenin geliştirilmesini kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
2 Kültürlerarası öğrenme nedir? Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
3 Dil ve kültür, çokkültürlülük, kültürlerarasılık Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
4 Kültürlerarası iletişim, engelleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
5 Kültürlerarası yeti, kültürlerarası duyarlılık Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
6 Kültürlerarası öğrenme ile ilgili temel kavramlar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
7 Kavramlar ilişkisi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Dil öğretiminde kültürlerarası öğrenme Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
10 Kültürlerarası öğrenme ile ilgili temel kavramlar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
11 Kültürlerarası öğrenme ile ilgili temel kavramlar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum
12 Okuma metinlerinde kültürlerarasılık, öğrenci sunumları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum
13 Okuma metinlerinde kültürlerarasılık, öğrenci sunumları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum
14 Okuma metinlerinde kültürlerarasılık, öğrenci sunumları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum
15 Okuma metinlerinde kültürlerarasılık, öğrenci sunumları, genel tekrar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Fehrmann, G. & Klein, E. (Ed.) (2001). Interkulturelles Lernen im Fremdsprachenunterricht. Bonn: Romanischer Verlag.
2 EMIL (2006). Europäisches Modularprogramm für interkulturelles Lernen in der Lehreraus- und –fortbildung. Interkulturelle Kompetenz für Grundschullehrer. Handbuch. Sofia.
3 Göbel, K. (2015). Interkulturelles Lernen im Fremdsprachenunterricht aus bildungswissenschaftlicher Perspektive: Die Kleine Form 24. Juni 2015. In: Sommersemester 2015. Online unter: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:hbz:464-20180419-164137-5.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Bilimsel Yayınlar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 12-15 2
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 15 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 15 15
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 4 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 15 30
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 116