Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Almanca öğretiminde dil ve kültür etkileşiminin rolünü ve etkilerini bilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 |
Dil ve kültür etkileşimini açıklayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 |
Çok dillilik ve çok kültürlülük kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, Almanca öğretiminde dil ve kültür etkileşiminin rolünün ve etkilerinin irdelenmesini; dil ve kültür etkileşiminin çok dillilik ve çok kültürlülük kavramlarıyla ilişkilendirerek açıklanmasını ve kültürlerarası yansıtmalı düşüncenin geliştirilmesini kapsar. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dil ve kültür |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Sunumu |
2 |
Dil ve kültür |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum |
3 |
Çok dillilik |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 |
Çok dillilik |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum |
5 |
Çok kültürlülük |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 |
Çok kültürlülük |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum |
7 |
Kavramlar ilişkisi |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Almanca öğretiminde dil ve kültür |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 |
Almanca öğretiminde dil ve kültür |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 |
Almanca öğretiminde dil ve kültür |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum |
12 |
Kültürlerarası yansıtmalı düşünce |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum |
13 |
Kültürlerarası yansıtmalı düşünce |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum |
14 |
Kültürlerarası yansıtmalı düşünce |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum |
15 |
Genel tekrar |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Fehrmann, G. & Klein, E. (Ed.) (2001). Interkulturelles Lernen im Fremdsprachenunterricht. Bonn: Romanischer Verlag. |
2 |
EMIL (2006). Europäisches Modularprogramm für interkulturelles Lernen in der Lehreraus- und –fortbildung. Interkulturelle Kompetenz für Grundschullehrer. Handbuch. Sofia. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders Kitabı, Bilimsel Yayınlar |