| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEYDA ÇİĞDEM ÖZKAN (seydaozkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilere Anorganik Kimyanın temel prensiplerini öğreterek, kimyasal bağ çeşitleri ve teorileri, moleküller arası etkileşimler ile asitler-bazlar hakkında yeterli bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Atom modellerini ve atomun elektronik yapısını öğrenir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Atom ve moleküllerin yarıçap, elektronegatiflik, dipol moment gibi özelliklerini kavrayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Periyodik cetvel ve periyodik özellikler hakkında yorumlamalar yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Kimyasal bağları ve bağların oluşumunu açıklayan kuramları öğrenir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | Moleküller arası etkileşimleri ve bu etkileşimlerin sonuçlarını kavrayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-6 | Asit, baz ve çözücü tanımlarını, kimyasal yapı/asit-baz ilişkisini öğrenip yorumlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-7 | Koordinasyon bileşiklerini tanır ve bu bileşiklerin kimyasını anlar. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Atomik yapı ve periyodik cetvel, elementlerin genel özellikleri, molekül yapısı, kimyasal bağa giriş, iyonik bağ, metalik bağ, kovalent bağ, moleküller arası etkileşimler, asitler, bazlar ve çözücüler, koordinasyon bileşikleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Anorganik Kimyaya Giriş, Atomun Yapısı ve Atomun Kuantum Kuramı | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 2 | Etkin Çekirdek Yükü, Periyodik Cetvel ve Periyodik Özellikler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 3 | Kimyasal Bağlara Giriş, Kovalent Bağ, Lewis Teorisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 4 | Kimyasal Bağlara Giriş, Kovalent Bağ, Lewis Teorisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 5 | Değerlik Tabakası Elektron Çiftleri İtmesi Kuralı (VSEPR) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 6 | Değerlik Tabakası Elektron Çiftleri İtmesi Kuralı (VSEPR) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 7 | Değerlik Bağı Teorisi, Molekül Orbital Teoremi (MOT) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Değerlik Bağı Teorisi, Molekül Orbital Teoremi (MOT) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 10 | İyonik ve metalik bağ | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 11 | Moleküllerarası Kuvvetler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 12 | Asitler, Bazlar ve Çözücüler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 13 | Asitler, Bazlar ve Çözücüler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 14 | Koordinasyon Bileşikleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 15 | Koordinasyon Bileşikleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Saim ÖZKAR, Anorganik Kimya, Gazi Kitabevi, 2005. | |
| 2 | Halis ÖLMEZ, Veysel T. YILMAZ, Anorganik Kimya Temel Kavramlar, Marmara Kitap Merkezi, 4. Baskı, 2008. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Derslik, ders kitabı ve yardımcı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 9 | 9 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||