|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ TOPRAK (alitoprak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere Anorganik Kimyanın temel prensiplerini öğreterek, kimyasal bağ çeşitleri ve teorileri, moleküller arası etkileşimler ile asitler-bazlar hakkında yeterli bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Atom modellerini ve atomun elektronik yapısını öğrenir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Atom ve moleküllerin yarıçap, elektronegatiflik, dipol moment gibi özelliklerini kavrayabilir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Periyodik cetvel ve periyodik özellikler hakkında yorumlamalar yapabilir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kimyasal bağları ve bağların oluşumunu açıklayan kuramları öğrenir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Moleküller arası etkileşimleri ve bu etkileşimlerin sonuçlarını kavrayabilir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Asit, baz ve çözücü tanımlarını, kimyasal yapı/asit-baz ilişkisini öğrenip yorumlayabilir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-26 Kimyanın alt bilim dallarında (analitik kimya, anorganik kimya, organik kimya ve biyokimya) temel bilgi ve alt yapıya sahiptir ve bu bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Atomik yapı ve periyodik cetvel, elementlerin genel özellikleri, molekül yapısı, kimyasal bağa giriş, iyonik bağ, metalik bağ, kovalent bağ, moleküller arası etkileşimler, asitler, bazlar ve çözücüler, koordinasyon bileşikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anorganik Kimyaya Giriş, Atomun Yapısı ve Atomun Kuantum Kuramı | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Etkin Çekirdek Yükü, Periyodik Cetvel ve Periyodik Özellikler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Kimyasal Bağlara Giriş, Kovalent Bağ, Lewis Teorisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Kimyasal Bağlara Giriş, Kovalent Bağ, Lewis Teorisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Değerlik Tabakası Elektron Çiftleri İtmesi Kuralı (VSEPR) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Değerlik Tabakası Elektron Çiftleri İtmesi Kuralı (VSEPR) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Değerlik Bağı Teorisi, Molekül Orbital Teoremi (MOT) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değerlik Bağı Teorisi, Molekül Orbital Teoremi (MOT) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | İyonik ve metalik bağ | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Moleküllerarası Kuvvetler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Asitler, Bazlar ve Çözücüler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Asitler, Bazlar ve Çözücüler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Koordinasyon Bileşikleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Koordinasyon Bileşikleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Saim ÖZKAR, Anorganik Kimya, Gazi Kitabevi, 2005. | |
2 | Halis ÖLMEZ, Veysel T. YILMAZ, Anorganik Kimya Temel Kavramlar, Marmara Kitap Merkezi, 4. Baskı, 2008. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Derslik, ders kitabı ve yardımcı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 9 | 9 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |