|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YASİN POLAT (yasinpolat@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin fizik, mühendislik, kimya ve biyoloji alanlarında “nano” bilimini anlamasını sağlamak, nanoteknoloji gelişiminin güncel durumuna dair temel bir anlayış edindirmek, nanoyapıların çeşitleri, hazırlanma yöntemleri ve karakterizasyonları hakkında bilgi vermek, nano ölçekteki yapıların bilim ve teknoloji alanlarındaki uygulamalarına ışık tutmak, nanoteknoloji sektöründe inovasyon üzerine bir anlayış kazandırmak, nanoparçacıkların sebep olduğu sorunlar ve bunlarla ilgili güvenlik risk değerlendirmesi ile ilgili konularda bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nano yapılar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Nano yapıların oluşturulma yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Nano yapıların uygulama alanlarını öğrenir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Nanobilimin mühendislik, kimya ve biyoloji alanlarındaki önemini ve uygulamalarını kavrar. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Nanobilimin gelişme seviyesi, deneysel teknikler ve teorik çalışmaların hızlı gelişimi ve disiplinler arası özelliği, Nano hakkında genel bilgiler, fiziksel ilkeler, nanosistemlerin sentez ve karakterizasyonu, nano yapıların çeşitliliği, nanobilimin teknolojik uygulamaları, Nanokimya, Nanobiyoloji ve Nanoilaç | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nano yapılara giriş ve bazı fiziksel ilkeler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Nano yapılara giriş ve bazı fiziksel ilkeler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Nanomaddelerin sentezi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Nanomaddelerin sentezi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Mikroskobi - nanoskobi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Diğer karakterizasyon teknikleri: Spektroskopik ve Mikroskopik Yöntemler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Nanokristaller- nanoteller nanotabakalar (katmanlar) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nanokristaller- nanoteller nanotabakalar (katmanlar) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Nanoteknoloji uygulamaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Nanoteknoloji uygulamaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Nanokimya - nano düzeyde kimya, kataliz, yenilenebilir enerji, piller ve çevresel korunum | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Nanokimya - nano düzeyde kimya, kataliz, yenilenebilir enerji, piller ve çevresel korunum | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Nanokimya - nano düzeyde kimya, kataliz, yenilenebilir enerji, piller ve çevresel korunum | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Sunum |
15 | Nanokimya - nano düzeyde kimya, kataliz, yenilenebilir enerji, piller ve çevresel korunum | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Derslik, ders kitabı ve yardımcı kaynaklar, internet, projeksiyon, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |