|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TEKİNER KAYA (tekiner.kaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel problem çözme yöntemlerini anlama Probleme metodolojik yaklaşabilme Sistematik problem çözme aşamalarını öğrenme | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Metodolojik olarak problemlere yaklaşabilir |
PÇ-4 İnsan ilişkileri, örgütsel davranış ve iletişim konusunda etkin olma
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | .neden sonuç ilişkisi kurabilme yetisi kazanır |
PÇ-3 Temel istatistik ve karar almada kullanılan modelleme yöntemlerine hâkim olma
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Etkin bir problem tanımı yapabilir |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-9 Uluslararası ticari organizasyonlar ile iletişim kurabilme |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | kök neden analizi yapabilir ve ilgili kök nedenlere karşıönlemler geliştirebilir |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-9 Uluslararası ticari organizasyonlar ile iletişim kurabilme PÇ-12 Farklı disiplinlerle uyumlu çalışabilme |
Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Problem tanımı Problemin krılımı Kök neden analizi Karşıönlem geliştirme Hedef | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Problem Çözme Tekniklerine Giriş | Anlatma |
| 2 | Problem Çözme Teknikleri | Örnek olay yöntemi, tartışma yöntemi, anlatma yöntemi |
| 3 | Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) Yöntemi | Anlatma, OJT, örnek olay analizi |
| 4 | Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) Yöntemi | Anlatma, OJT, örnek olay analizi |
| 5 | Kuruluş Yeri Problemleri ve Çözüm Yolları | Anlatma, OJT, örnek olay analizi |
| 6 | Dağıtım Problemleri ve Çözüm Yolları | Anlatma, OJT, örnek olay analizi |
| 7 | Problemlerin Modellenmesi ve Çözüm Yolları | Anlatma, OJT, örnek olay analizi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Büyük Veri ve Analizi | Anlatma, OJT, örnek olay analizi |
| 10 | Büyük Veri ve Analizi | Anlatma, OJT, örnek olay analizi |
| 11 | İstatistiksel Süreç Kontrol | OJT |
| 12 | İstatistiksel Süreç Kontrol | OJT |
| 13 | Proje Yönetimi ve İş Akış Şemaları ile Problem Çözme | OJT |
| 14 | Proje Yönetimi ve İş Akış Şemaları ile Problem Çözme | Problem çözme |
| 15 | Genel tekrar | Anlatma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Toyota Business Practices | |
| 2 | Çok Kriterli Karar Verme - Bilgisayar Uygulamalı Çözümler - Ejder AYÇİN | |
| 3 | Üretim Yönetimi - Bülent Kobu | |
| 4 | Advances in Machine Learning for Big Data Analysis - Satchidananda Dehuri & Yen-Wei Chen | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları Kurumsal problem çözme materyalleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 128 | ||