|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TEKİNER KAYA (tekiner.kaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel problem çözme yöntemlerini anlama Probleme metodolojik yaklaşabilme Sistematik problem çözme aşamalarını öğrenme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Metodolojik olarak problemlere yaklaşabilir |
PÇ-4 İnsan ilişkileri, örgütsel davranış ve iletişim konusunda etkin olma
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | .neden sonuç ilişkisi kurabilme yetisi kazanır |
PÇ-3 Temel istatistik ve karar almada kullanılan modelleme yöntemlerine hâkim olma
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Etkin bir problem tanımı yapabilir |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-9 Uluslararası ticari organizasyonlar ile iletişim kurabilme |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | kök neden analizi yapabilir ve ilgili kök nedenlere karşıönlemler geliştirebilir |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-9 Uluslararası ticari organizasyonlar ile iletişim kurabilme PÇ-12 Farklı disiplinlerle uyumlu çalışabilme |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Problem tanımı Problemin krılımı Kök neden analizi Karşıönlem geliştirme Hedef | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Problem Çözme Tekniklerine Giriş | Anlatma |
2 | Problem Çözme Teknikleri | Örnek olay yöntemi, tartışma yöntemi, anlatma yöntemi |
3 | Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) Yöntemi | Anlatma, OJT, örnek olay analizi |
4 | Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) Yöntemi | Anlatma, OJT, örnek olay analizi |
5 | Kuruluş Yeri Problemleri ve Çözüm Yolları | Anlatma, OJT, örnek olay analizi |
6 | Dağıtım Problemleri ve Çözüm Yolları | Anlatma, OJT, örnek olay analizi |
7 | Problemlerin Modellenmesi ve Çözüm Yolları | Anlatma, OJT, örnek olay analizi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Büyük Veri ve Analizi | Anlatma, OJT, örnek olay analizi |
10 | Büyük Veri ve Analizi | Anlatma, OJT, örnek olay analizi |
11 | İstatistiksel Süreç Kontrol | OJT |
12 | İstatistiksel Süreç Kontrol | OJT |
13 | Proje Yönetimi ve İş Akış Şemaları ile Problem Çözme | OJT |
14 | Proje Yönetimi ve İş Akış Şemaları ile Problem Çözme | Problem çözme |
15 | Genel tekrar | Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Toyota Business Practices | |
2 | Çok Kriterli Karar Verme - Bilgisayar Uygulamalı Çözümler - Ejder AYÇİN | |
3 | Üretim Yönetimi - Bülent Kobu | |
4 | Advances in Machine Learning for Big Data Analysis - Satchidananda Dehuri & Yen-Wei Chen | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları Kurumsal problem çözme materyalleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |